Inlägg från: Anonym (osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (osäker)

Uppsägningstid vid semester, någon som har koll?

Jag funderar på att säga upp mig denna veckan, och sedan går jag på semester på måndag.
    Jag har en månads uppsägningstid, men kan jag säga till idag att jag säger upp mig, och sen börjar uppsägningstiden direkt så att jag slipper komma tillbaka efter, eller måste jag komma tillbaka och jobba en månad till?

Ingår i handels, men jag hittar ingen vettig info på deras hemsida.

Håller på att bli tokig på detta, för ska jag ändå komma tillbaka en månad sen kan jag ju lika gärna vänta med att säga upp mig.

Har någon ett bra svar så snälla, snälla hjälp mig!

TACK!

• Svar på tråden Uppsägningstid vid semester, någon som har koll?
  • Anonym (osäker)

Tack så hemskt mycket för svaren!
    Det hade känts så himla dumt att gå och säga upp sig, och sen behövak omma tillbaka igen. hade känt mig lite lurad då, så det är bra att ha all fakta innan man tar det stora beslutet :)

• Anonym (osäker)

oj, okej då. Det lät ju inte lika roligt. Vad jag har lyckats surfa fram så kan man använda semestern som uppsägningstid, om semestern redan är beviljad av chefen.

Men om jag har ett nytt jobb på g så blir det ju ganska krångligt om jag inte kan börja där efter en månad.
    Min chef är dum i huvudet så antagligen kommer han att försöka tvinga kvar mig.
    handels hemsida är så jävla kass så ingen info om avtal ang detta får man där heller ...

Svar på tråden Uppsägningstid vid semester, någon som har koll?