Anonym (Dåligt samvete) skrev 2011-07-24 13:15:48 följande:
Tydligen är det en del av min bekantskap som endast ska gå på ett bröllop, ingen begravning, ingen student eller dylikt heller. För ingen vill köpa en kostym och "använda den en gång".. Skönt att de slipper begravningar i deras famlijer iaf.
Det skriver jag under på...
Ok man använder inte kostym till vardags om man inte är chef på något kontor eller liknande.
Men en kostym har alla användning för, speciellt om det är en mörkgrå eller liknande som går att använda i alla sammanhang.
Visst min bror har bara använt kostym två gånger, en gång när han var 19 år när morfar dog. Och nu i år när han är 47 och mamma dog.
Men nu har han en kostym som kostade under 1000-lappen på Dressman. Och som han kan använda i framtiden om han blir bjuden på något finare.
Om det hade varit till ett bröllop så hade han kunnat låna min sambos gamla kostym som är en ljus kostym. Den skulle varit för stor för min magra bror, men ändå. Han hade följt klädkoden.
Att köpa ett par snygga byxor och nån snygg tröja kan ju gå på lika mycket som en kostym i dagsläget. Och alternativet att
hyra kostym finns ju också faktiskt...
Jag blir så irriterad när jag läser sånt här att jag knappt klarar av att svara ens...
Nu får det bli en kaffe på det här och lugna nerverna innan jag tittar in i nästa tråd och skäller öronen av nån stackars oskyldig människa