• Anonym

Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?

Ha inte dåligt samvete Självklart ska man ha en klädkod och ännu mer självklart så ska man följa det och argumentet att Han inte har råd att köpa en kostym mm är bara idioti Varje vuxen man bör ha en i sin ägo

Nästa gång någon frågar så tykcer jag att du ska svara att Jo dom ska ha finbyxor Jo dom ska ha kavaj för det är det som står som klädkod Att dom ens kan med att ifrågasätta det...

Stå på dig och ha absolut inte dåligt samvete

Vi har oxå Kavaj som klädkod

• Anonym

Samma här, jag känner att klädkoden kavaj skulle hjälpa dem. Jag hade själv inte velat komma i jeans om alla andra kom i kostym. Hade varit pinsamt. Men men... jag har varit rätt noga med att säga att de är kostym som gäller, dom kan långa eller köpa billigt, har odm inte de så kan dom köpa ett par fin bycor billig på hm.. gnällisar!!!!!

• Anonym

på ett bröllop jag var så hade dom ingen klädkod och då kom en i smoking fast brudgummen hade kostym då såg han i smoking ut som om det var han som var brudgummen haha 
    vi hade klädkod och fick också en del gnäll , skit i dom som gnäller  det är bara svenskar som är lite dåliga på att klä upp sig :)  
    har dom inte kavaj så är det väl inte hela världen :)

• Anonym

Trams!
    Man är ju aldrig tvungen att klä sig efter klädkoden. Det är ju som sagt bara för att man ska veta ungefär hur alla andra kommer att vara klädda. Jag tror faktiskt att man tom skulle bli insläppt på nobelfesten i träskor och skinnväst bara man har en inbjudan (tveksamt dock om man skulle få en till), men skit samma: Klädkod är icke detsamma som reglemente. Önskar verkligen att fler kunde ha ite mer avslappnad inställning till just klädkoder!

• Anonym

Alltså, vad har de tänkt ha på sig då? Jeans och sin nyaste t-shirt? Tycker också att kavaj är det minsta man kan begära.

• Anonym

Du har alldeles rätt i att klädkoden ska hjälpa. Jag har samma problem med vårt bröllop. De flesta vi känner skulle aldrig ta på sig en kavaj, så vi skrev bara fin skjorta och inga västar ( då de flesta vi känner bär skinnvästar)
    en skjorta har alla råd att köpa sig och vi hoppas att folk kommer att uppfatta det som att det är lite festligare, men att man kanske inte måste ha värsta skruden på sig.
    Vi var på bröllop förra året där klädkoden var kom som du är. Passade inte riktigt då några var uppklädda i nästan balklänningar och andra såg ut som dom kom ifrån garaget eller jobbet.
    Jag tycker att ni har varit medgörliga trotts klädkoden som stod i inbjudan, men sänk den inte mer än ni redan har gjort. Ni valde ända kavaj för att ni vill att alla ska vara lite uppklädda, då ska man som gäst respektera det och vara glad att man blivit bjuden. Har dom inte råd att köpa sig något nytt, så ka man göra sig lite fin med bara en skjorta, eller en tunika eller varför inte ett linne och en scarf?
    Har folk ingen fantasi?

Ni kommer ändå vara finast på festen. Lycka till

Svar på tråden Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?