Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?
Mitt första inlägg på BT...
Du har inte gjort något fel överhuvudtaget. Som många andra redan har skrivit så är det en vedertagen term med "kavaj". Ingen av gästerna är tvingade att tacka ja om man inte fixar en kavajklädsel och då är det okej även om det är tråkigt. Tycker de som klagar är direkt oförskämda.
Genom att klaga och gnälla signalerar gästen/gästerna att ert bröllop inte är tillräckligt viktigt för att klä upp sig till. Jeans hade jag själv tagit mycket illa upp över då bröllopet ofta är det vackraste man gjort, något man ofta planerat länge och ansträngt sig för. Inte mycket begärt än att gästerna "anstränger sig" och tar på något annat än jeans/vardagsklädesel för att ära brudparet. Det handlar om respekt.
Du verkar också vara en bra person som säkert inte skulle ta illa upp om det var någon som inte hade råd som påtalade det för dig. Då går ju sånt alltid att lösa. Tycker inte du ska acceptera jeans/varadsklädsel om du känner att det går dig emot bara för att folk tjatar. Som sagt, bara för att man blir bjuden till ett bröllop så måste man faktiskt inte gå om man har svårigheter att fixa det. Det är din bröllopsdag.
Hoppas det löser sig!