• zandri

Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?

Nej ni har verkligen inte gjort något fel! vi har ett långbudgetsbröllop med en budget på ca 20.000, men har ca 45 gäster. Våran klädkord är Mörk kostym / lång klänning. Vår toastmadame har även en förklaring oma tt vi även accepterar ljusare kostymer om herrarna hellre vill ha det. Men det är kostym som gäller. Gärna med slips till! Och på kvinnorna satte vi långklänning för att vi tycker det är snyggare, men har toastmadame har infor om att det är knäna och neråt som gäller på klänningslängden. Även en finare byxdress går bra för kvinnor.

Vist har vi lite ''krav'' men man är ju alltid fri till att hitta något inom den gengern som passar en själv. Och vi har inte haft några direkta klagomål. Snarare så att herrarna har gett sig ut för att köpa nya kostymer för dem vill vara snygga, och kvinnorna börjar låna av varandra för att ha något nytt och fint på bröllopet.

Så om folk klagar så tycker jag som tidigare inlägg att du kan informera dem om att det är så NI vill ha det, och om det är för mycket för dem att ställa upp på, så behöver dem inte komma!

Svar på tråden Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?