Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?

Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dessa människor som aldrig blir bjudna på fester eller andra lite mer formella tillställningar och inte anser sig ha anledning att äga en kostym. Kavaj är ju liksom den lägsta klädkoden, och man behöver inte ens ha mörk kostym utan det går bra med en ljusare om man har en sån.

Vi tänkte så här, att om vi bara skriver "kavaj" så finns det risk att inte alla vet att det betyder kostym utan kommer i en udda kavaj - vilket är helt ok för vår del, men det kan ju bli pinsamt för den som först på festen upptäcker att han är felklädd. Likaså kan det finnas några personer bland gästerna som faktiskt inte har någon kostym och inte har råd att köpa en. Så vi gjorde det man ska och hittade på en egen klädkod - men med utförlig beskrivning tror vi den fungerar som indikation på hur gästerna ska klä sig.

Vi skrev "Klädkod: "Kavaj light", dvs kostym i valfri färg alternativt udda kavaj om man föredrar det. Valfri kjollängd eller finbyxor."  Och vi har inte hört ett pip om klädkoden, så jag tror den har gått hem!

• Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-07-22 17:30:29 följande:
    Så vi gjorde det man ska och hittade på en egen klädkod -
    Haha, det man INTE ska såklart!
Svar på tråden Gästerna gnäller över klädkoden, har jag gjort fel?