Iseika skrev 2011-07-24 23:50:11 följande:
Jag är hyfsat van vid NSAID-preparat, både i tablett- och krämform och hittills har jag aldrig stött på en kräm som helt tar bort smärta eller ens dämpar den så pass att man inte längre tänker på det. Att ta NSAID-tabletter i onödan istället för kräm är inte heller att rekommendera eftersom väldigt många är väldigt känsliga för dess effekter på magen. Det är kanske inte så skoj att må illa hela bröllopsdagen eller i värsta fall kräkas...
Jag provade Voltaren för några dagar sen, när jag visste att jag skulle gå med höga klackar hela dagen, och det funkade perfekt för mig. Klart att mina fötter inte blev helt bedövade, men det var en stor skillnad från hur ont jag normalt har om jag gått i höga klackar en hel dag,
Jag tycker inte heller att man ska ta en massa tabletter i onödan, men tipset gick ut på att smörja lite kräm på fötterna, och att prova detta ett tag innan bröllopet, så man kan se hur man reagerar. Det hade ju verkligen varit hemst om man mår dåligt på sin dag, så om man vet med sig att man är lite känslig, så tycker jag ju inte att man ska ta krämen.