• AnnaJacob

Slipp onda fötter!!

Detta kanske är ett tips som många känner till, men jag hade aldrig hört om det innan, och tycker att det är super. Om man smörjer in sina fötter med smärtlindrande kräm innan man tar på sig skorna, så får man inte ont i fötterna. Blir det en lång dag och natt så kan man behöva smörja in dem igen, men det är väl det man har tärnor till!?..=)

Jag har provat, var nämligen lite rädd för att jag skulle tappa all känsel i fötterna, men det kändes som vanligt, bara ingen smärta!! =)

• Svar på tråden Slipp onda fötter!!
  • Amejuli

yes, jag kör på ditt tips. Jag har ganska känsliga fötter som inte gillar finskor. Vilken sort använde du?

• AnnaJacob

Jag körde med Voltaren, men jag tror inte att det spelar så stor roll vilket märke!
    Men prova det innan, så du vet att dina fötter tål krämen! =)

• gloriousgirlgirl

Bra tips! Undrar dock lite, om man får ont i fötterna delvis pga att skorna skaver eller är allmänt obekväma och man därför får blåsor eller sår... detta kan man inte "trolla" bort va?

• Kattpoet

Jag lever med fötter som domnar av  och gör det inte ont kan man skada sig mer,   jag hittar ibland stora vattniga blåsor på mina fötter och ibland sten och en och annat häftstift.

Så kolla fötterna innan ni går och lägger er att de är fina och hela. 

• Amejuli
    AnnaJacob skrev 2011-07-22 21:04:54 följande:

Jag körde med Voltaren, men jag tror inte att det spelar så stor roll vilket märke!
    Men prova det innan, så du vet att dina fötter tål krämen! =)

Jo, ska testa imorn. Jag ska egentligen undvika vissa smärtstillande ämnen på grund av astma, men det brukar kunna gå bra om man inte reagerat tidigare och testar på ett litet område först. (Det samma gäller ju de antiinflammatoriska  ämnen som finns i värktabletterna ipren och ibummetin tyvärr... )
  • AnnaJacob
    gloriousgirlgirl skrev 2011-07-22 21:08:51 följande:
    Bra tips! Undrar dock lite, om man får ont i fötterna delvis pga att skorna skaver eller är allmänt obekväma och man därför får blåsor eller sår... detta kan man inte "trolla" bort va?
    Jag vet faktiskt inte, men smärtstillande tar väl normalt all smärta!? Även den man får från sår...
  • Kattpoet

Det är skillnaden  mellan  smärtstillande, vilket stillar smärtan  och lokalbedövning ( xylocain), som bedövar hela området.

Men man ska inte ta medicin i onödan. 

• EeB

Jag måste få säga att det är bland det dummaste jag har läst!

Att använda diklofenak eller andra NSAID/ASA-preparat istället för att köpa sköna skor?

Läs på hur värktabletter/gel påverkar din kropp, gel av den här typen har en hög andel biverkningsdrabbade användare. Dessutom är den strängt beroendeframkallade (främst pga av att användare inte inser att det är en medicin).

• Hoffsennanen Tottoplex

Tack för tipset TS! 
    Sen till er som inte uppskattade tipset, man måste inte använda det!
    Jag vill rekommendera de plåstrena som har sån gelé! Kanske är Schools eller vad det heter som gör dem? Bästa skavsårs plåstrena! 

• AnnaJacob
    EeB skrev 2011-07-22 23:26:06 följande:

Jag måste få säga att det är bland det dummaste jag har läst!

Att använda diklofenak eller andra NSAID/ASA-preparat istället för att köpa sköna skor?

Läs på hur värktabletter/gel påverkar din kropp, gel av den här typen har en hög andel biverkningsdrabbade användare. Dessutom är den strängt beroendeframkallade (främst pga av att användare inte inser att det är en medicin).

Jag vet inte med dig, men mina planer är att bara gifta mig en gång i livet, och då tror jag inte att mitt tips är livshotande...=) Hade inte tänkt att gifta mig i ett par fula ecco skor, utan jag vill gärna vara fin på min stora dag!
Svar på tråden Slipp onda fötter!!