Inlägg från: AnnaJacob |Visa alla inlägg
  • AnnaJacob

Slipp onda fötter!!

Detta kanske är ett tips som många känner till, men jag hade aldrig hört om det innan, och tycker att det är super. Om man smörjer in sina fötter med smärtlindrande kräm innan man tar på sig skorna, så får man inte ont i fötterna. Blir det en lång dag och natt så kan man behöva smörja in dem igen, men det är väl det man har tärnor till!?..=)

Jag har provat, var nämligen lite rädd för att jag skulle tappa all känsel i fötterna, men det kändes som vanligt, bara ingen smärta!! =)

• Svar på tråden Slipp onda fötter!!
  • AnnaJacob

Jag körde med Voltaren, men jag tror inte att det spelar så stor roll vilket märke!
    Men prova det innan, så du vet att dina fötter tål krämen! =)

• AnnaJacob
    gloriousgirlgirl skrev 2011-07-22 21:08:51 följande:
    Bra tips! Undrar dock lite, om man får ont i fötterna delvis pga att skorna skaver eller är allmänt obekväma och man därför får blåsor eller sår... detta kan man inte "trolla" bort va?
    Jag vet faktiskt inte, men smärtstillande tar väl normalt all smärta!? Även den man får från sår...
  • AnnaJacob
    EeB skrev 2011-07-22 23:26:06 följande:

Jag måste få säga att det är bland det dummaste jag har läst!

Att använda diklofenak eller andra NSAID/ASA-preparat istället för att köpa sköna skor?

Läs på hur värktabletter/gel påverkar din kropp, gel av den här typen har en hög andel biverkningsdrabbade användare. Dessutom är den strängt beroendeframkallade (främst pga av att användare inte inser att det är en medicin).

Jag vet inte med dig, men mina planer är att bara gifta mig en gång i livet, och då tror jag inte att mitt tips är livshotande...=) Hade inte tänkt att gifta mig i ett par fula ecco skor, utan jag vill gärna vara fin på min stora dag!
  • AnnaJacob
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-23 00:25:18 följande:
    Tack för tipset TS! 
    Sen till er som inte uppskattade tipset, man måste inte använda det!
    Jag vill rekommendera de plåstrena som har sån gelé! Kanske är Schools eller vad det heter som gör dem? Bästa skavsårs plåstrena! 
    =)
    Jag har inte provat de plåster från schools, men jag tycker annars att compeed är bra. Hade tänkt köpa sådanna och ha i min "första hjälpen" korg på toaletten, men jag ska helt klart prova dem från Schools! Det finns ju inget värre än ont i fötterna!
  • AnnaJacob
    Kattpoet skrev 2011-07-23 10:18:40 följande:
    Ja, Ecco är ju så horribelt fula.....

ITALY 75 MM

Vem skulle vilja ha dessa  hemska skor på sig?

KEENE 80 MM
    Man skulle ju få skämma ögonen ur sig om man hade dessa på sig!!

*stor dos ironi här*

Ecco har utvecklas, det är inte  de fot rikta skorna folk verkar minnas från sin barndom.  Skaffa bra skor så håller rygg, fötter och nacke längre. 
    Jag tycker personligen att de skorna är sjukt fula, men det är ju kanon för dig om du gillar dem...=)

Jag skrev inte att folk måste smörja sina fötter, men det funkade för mig och jag ville bara vara snäll och dela med mig av det till andra här.  
  • AnnaJacob
    EeB skrev 2011-07-23 11:44:23 följande:
    Oj oj, här har vi taggarna utåt! :)

Allt jag vill säga är att Voltaren (diklofenak) är känt för orsaka problem med ökande blödningsbenägenhet,
    men kombinera gärna det med trånga obekväma (SKITSNYGGA!!!!) skor, få blåsor, öppna skavsår...
    Då går diklofenaket rakt in i kroppen, släng på en härlig dos alkohol på det också!
    Jag har absolut inga taggar utåt, jag tycker bara att det är löjligt att vara så överförsiktig. Man gifter sig ju bara en gång i livet (eller det är ju iallafall grundplanen =) ), och så tror jag inte precis att man dör av lite voltaren kräm som säljs receptfritt på apoteket i sverige (som är ett land med stränga regler när det gäller medicin).

Tycker bara att det måste vara så jobbigt att gå runt om vara så rädd för allt hela tiden..=(
  • AnnaJacob
    VeronicaRobin skrev 2011-07-24 11:28:50 följande:
    STORT tack för ett toppentips! Jag har "bencystor" (låter värre än vad det är) i framfotsbenen, och får skitont efter en stund om jag inte har superdämpade gympaskor. Och vem vill ha det på sitt bröllop? Och jag tror INTE att jag blir beroende av läkemedel för att jag tar Voltarengel eller nåt en enda kväll. Jag vill hellre ha kul och känna mig fin även på fötterna - för en gångs skull. 
    Dessutom stukade jag foten så illa förra veckan att de trodde den var helt av. Gifter mig på fredag så det här tipsen kunde inte ha kommit lägligare!

Jag hoppas att det hjälper dig och att du får ett fantastiskt bröllop på fredag! =)
  • AnnaJacob
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-07-24 12:20:40 följande:
    Jag ber om ursäkt om jag lät min frustration endast gå ut över dig, de va menat till de som hade så mycket att anmärka på detta.
    Men efter att ha hängt här ett tag på BT så har jag märkt att det finns många som bara vill tänka negativt om så mycket. Och det är så tråkigt när endel bara vill vara snälla och ge tips. Men återigen så får jag påminna mig själv att det är lönlöst att tro att alla vill gott. Det är alltför mycket förmaningar osv hela tiden vad man än säger. Och nej, det betyder inte att jag är emot diskussioner, bara trött på alla förmaningar och "vi har varit med länge vi vet". 
    Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt Chicita om jag var hemsk mot dig! 
    Jag håller med dig om att man blir trött av alla som ska skriva en massa negativa kommentarer, men blir faktiskt lite trött av att läsa alla dessa. Jag tycker också att det är bra med diskussioner, men ibland hade det varit bra om man bara kunde skriva ett tips utan att en massa ska börja prata om missbruk av läkemedel och att man får men för livet om man använder receptfritt smärtlindring en dag i sitt liv.
  • AnnaJacob
    bruden skrev 2011-07-24 13:27:15 följande:
    Men varför är upplysningar om andras erfarenheter negativt? Vill du inte att man ska tala om det som är mindre bra och riskerna? Ska man försköna allt? I din TS skriver du inget om riskerna, inget om ev. biverkningar eller ens tar upp att detta finns. Det minsta du kunde ha gjort är att läsa på om Voltaren på FASS och hänvisa till dem för de som är osäkra.
    Jag vet inte om du kanske missat det, men jag skrev i inlägg nummer 2 att det är en bra ide att prova krämen innan, så man kan se om man tål den...=)

Men sen utgår jag från att de personerna som är inne på detta forum är vuxna och då kanske man inte måste skriva allt in i minsta detalj, utan jag hoppas iallafall att folk kan tänka lite själva...
  • AnnaJacob
    Chicita skrev 2011-07-24 13:40:01 följande:
    Det hade i alla fall jag missat.. Jag gav mig inte in i debatten om smärtstillande förrän precis nu i slutet så jag har nog inte ens tänkt på det.
    Bra av dig att ta upp det...
    men ett tips, lägg in det som ett tillägg i TS Glad
    Amen snälla människor, läs hela dialogen om ni nu ska påpeka vad som have blivit sagt och inte har blivit sagt!!!
  • AnnaJacob
    Chicita skrev 2011-07-24 13:48:52 följande:
    Men nu får du väl ge dig?
    Här ber jag om ursäkt för att jag missat en bit, ger dig beröm för att du har tagit upp det, och ger dig ett tips för att inte andra ska missa den biten som tydligen är brännpunkten och du går i taket med massa utropstecken och "snälla människor".

Är du ute efter att bråka eller vad är det frågan om?
    Du taggar då igång väldigt fort i alla fall.
    Dags att slå om till koffeinfritt kaffe tror jag Foten i munnen
    Hehe..jag är verkligen inte sur, men jag tycker bara att om man nu ska klaga på brister i folks inlägg, så kanske man ska läsa vad personen har skrivit innan. Sen håller jag fast vid att jag tycker att folk har lite eget ansvar, och jag utgår ifrån att man är så pass smart att man testar krämen innan, och inte smetar på den för första gången på sin bröllopsdag.

Jag är inte alls ute efter att bråka. Och jag dricker inget kaffe...=)
  • AnnaJacob
    Iseika skrev 2011-07-24 23:50:11 följande:
    Jag är hyfsat van vid NSAID-preparat, både i tablett- och krämform och hittills har jag aldrig stött på en kräm som helt tar bort smärta eller ens dämpar den så pass att man inte längre tänker på det. Att ta NSAID-tabletter i onödan istället för kräm är inte heller att rekommendera eftersom väldigt många är väldigt känsliga för dess effekter på magen. Det är kanske inte så skoj att må illa hela bröllopsdagen eller i värsta fall kräkas...
    Jag provade Voltaren för några dagar sen, när jag visste att jag skulle gå med höga klackar hela dagen, och det funkade perfekt för mig. Klart att mina fötter inte blev helt bedövade, men det var en stor skillnad från hur ont jag normalt har om jag gått i höga klackar en hel dag,

Jag tycker inte heller att man ska ta en massa tabletter i onödan, men tipset gick ut på att smörja lite kräm på fötterna, och att prova detta ett  tag innan bröllopet, så man kan se hur man reagerar. Det hade ju verkligen varit hemst om man mår dåligt på sin dag, så om man vet med sig att man är lite känslig, så tycker jag ju inte att man ska ta krämen.
Svar på tråden Slipp onda fötter!!