Chicita skrev 2011-07-23 13:14:18 följande:
Min fråga kvarstår i alla fall...
Skorna syns för det mesta inte pga den långa klänningen. Varför då behandla sina fötter så illa bara för att själv veta att man har snygga skor på sig?
För min del (som svar på din fråga) så skulle det kvitta hur sköna skor jag har eftersom jag har en neurologisk sjukdom som gör att jag får onte om jag står eller går för länge. Sjukdomen är varken farlig eller progressiv utan gör helt enkelt bara ont. Jag har fotriktiga skor men kommer alltså få ont ändå. Så mig passar det här tipset!
Fast sen är det ju ganska många som får ont i sina fötter om man exempelvis går en hel dag på stan eller så även om man har gympaskor om man inte är van och jobbar i butik exempelvis.. I normala fall är det bästa då kanske att vila dem tills det känns bättre men jag kan förstå de som på sin bröllopsdag vill orka dansa hela natten och samtidigt undvika den typen av smärta i möjligaste mån.
Kan däremot hålla med om att det blir lite udda att ta på sig skor som gör ont så fort du sätter på dig dem och sen försöka motverka det med smärtlindrande kräm. Sen är ju inte smärtstillande kräm och bedövande kräm samma sak vilket ju också kan vara värt att tänka på om man vill använda sig av tipset. En variant kan ju vara att man har med sig krämen så att man har chans att uppfatta smärtsignalerna och undersöka sina fötter ordentligt för att se vad det är som gör ont innan man smärtlindrar.
Ja, det var lite mina tankar kring din fråga.