Chicita skrev 2011-07-24 07:43:15 följande:
Lugn nu...
Jag har inte sagt att hon jävlas, och jag har defenitivt inte sagt att hon inte får göra som hon vill.
Jag har inte heller sagt att man blir missbrukare av att smörja fötterna med voltaren...
Vad har du fått det ifrån?
Om du pratar med mig så blanda inte in någon annans åsikter.
Varför blir du så arg?
Jag vill verkligen inte att någon ska få lika dana problem som jag har med mina fötter. Därför avråder jag.
Men visst. Det kanske är shysstare av mig att hålla käften och sen sitta och tänka för mig själv "det var väl det jag visste" om det sen skulle gå illa?
Jag pratar om att smärta är varningssignaler med stort V. Om man får ont i fötterna av att gå i högklackat så bör man inte göra det. Inte alls alltså. Och nu pratar jag smärta, inte obehag och lite öm i fötterna...
Eftersom TS skrev just smärta och inte bara om ömhet och obehag. (Vilket ju alla får mer eller mindre av höga klackar)
För din upplysning så kan jag inte ha vanliga tenniskor, jag kan inte ha ballerinaskor, jag kan inte heller gå barfota. Jag måste hitta skor som sitter perfekt, vilket innebär att jag får lägga många timmar på att prova, prova och återigen prova skor. Så jag vet att det går att hitta skor som man gillar utseendemässigt men som också är sköna att gå i. Till vardags så måste jag använda MBT-skor om jag över huvud taget ska orka med en vardag pga att mina fötter är förstörda. Det har inget med sjukdom att göra...
Microfrakturer som jag pratat om har inget att göra med om man smörjer med voltaren eller inte (alltså inte som en bieffekt). Det har att göra med om man får smärta av att gå i högklackat. Mellanfotsbenen och benen i främre delen av foten är sköra. Och om det gör så ont att man inte kan gå utan smärtlindring så är det något som är fel.
Det har alltså inget med lite för trånga skor och skoskav att göra...
Men det är givetvis fruktansvärt elakt av mig att säga detta.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och ska genast gå och ställa mig i skamvrån
Jag ber om ursäkt om jag lät min frustration endast gå ut över dig, de va menat till de som hade så mycket att anmärka på detta.
Men efter att ha hängt här ett tag på BT så har jag märkt att det finns många som bara vill tänka negativt om så mycket. Och det är så tråkigt när endel bara vill vara snälla och ge tips. Men återigen så får jag påminna mig själv att det är lönlöst att tro att alla vill gott. Det är alltför mycket förmaningar osv hela tiden vad man än säger. Och nej, det betyder inte att jag är emot diskussioner, bara trött på alla förmaningar och "vi har varit med länge vi vet".
Så jag ber så hemskt mycket om ursäkt Chicita om jag var hemsk mot dig!