Slipp onda fötter!!
Jag har extrema problem med mina fötter.
Speciellt den vänstra som jag har opererat tre ggr och där det har "läckt ut" benmärg i foten som sätter sig som små pelare mellan fotbenen.
Detta betyder att när jag belastar foten fel, trampar snett eller liknande så "bryter jag foten" när dom där små känsliga pelarna går av...
Jag skulle trots detta aldrig i livet smörja fötterna med lokalbedövande ("smärtlindrande") salva.
Nu är det inte smärtlindring av mina fötter, men samma princip, som gör att jag totalt backar för det här förslaget.
Jag har överrörliga leder, och min vänstra axel satt så lös innan operationerna att den gick ur led när jag förde golvmoppen i ett åttformat mönster. Och sen klickade den tillbaka under slutet av 8:an...
För att kunna jobba så smorde jag med sån salva. För "då gjorde det ju inte ont". Jag visste ju vad som gjorde ont och vad det berodde på. Det var när jag lyfte armen för högt, sträckte mig för långt mm...
Istället för att undvika detta och anpassa mig efter min smärta och kanske lämna ut hotellnycklarna med höger arm istället, så bedövade jag alltså.
Nu riskerar jag en tredje operation bara för att jag inte lyssnade på kroppen och försökte dölja det som var fel.
Jag vet att foten är känsligare än vad vi tror. Och att när du får ont i fötterna så beror det på att något är fel.
Det kan vara microfrakturer i fotbenen (inte ovanligt) och om du smärtlindrar och alltså döljer dom problemen så kan du få skador för livet. Microfrakturer kan man få av för höga klackar, eller fel stöd under fotvalvet och för hög belastning på trampdynan. Dvs obekväma högklackade skor...
Ha dom supersnygga obekväma skorna i kyrkan och under middagen (skorna syns ju när man sitter ner. Men det gör ju inte så ont att bara sitta med skorna på) men byt till dansen sen och ta ett par riktigt bekväma skor då istället. Och hoppa över det där med smärtlindringen.