Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Slipp onda fötter!!

Helt oavsett hur alla väljer att göra för själva bröllopsdagen, så vill jag bra skicka in en brasklapp, apropå vad min granne råkade göra;

Hennes lilla dotter hade väldigt fula och väldigt många mygbett av en dimension som helt klart var plågsamt för lilltjejen. Mamma smörjer flickans ben med Zon, eller om det nu var Voltaren-det är väl typ samma sak. Vad hon glömmer att läsa och notera, är att man inte får exponera huden för sol efteråt, och att det gäller i två veckor efter insmörjandet! Flickan fick vad man bara kan beskriva som brännskador av krämen och givetvis blev allt hundra gånger värre med hennes ben. Mamman i fråga slet sitt hår och kved "och jag som är sjuksköterska och allt!!!"

Så, om ni ska gita er på sommaren eller planerar en resa till varma trakter, är detta nog något att tänka på, innan man smörjer med sådana krämer.

Detta är alltså inte ett inlägg för att vare sig vara negativ eller jävlas, utan bara en omtänksam varning från en som såg de där värkande benen både före och efter krämen.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Slipp onda fötter!!