Vigsel på flygplats?
Är det någon som har eller ska gifta sig på tex Arlanda i samband med en utlandsresa?
Är det någon som har eller ska gifta sig på tex Arlanda i samband med en utlandsresa?
Hej! Vi funderar på att gifta oss på arlanda. Kanske i vinter eller i början av nästa år. Har inte bestämt oss än vart vi ska i såna fall, men nåt barnvänligt ställe eftersom vi har två barn. Vi har tänkt gifta oss hemligt då vi inte vill göra för str grej av det då vi varit tillsammans länge. Ni då? När ska ni gifta er? Kanske kan få lite tips av varandra. Har ni bokat resa och vigsel än?
Vi har bokat resa till Thailand och åker i slutet av december.
Har varit i kontakt med Arlanda VIP-service och det lutar åt att vi viger oss dagen innan avresa och bor sedan i sviten på Radisson Sky city.
Vi har också med oss barnen som är 5 och 2 år.
Vi ska nog i såna fall gifta oss i kapellet. Vet du om man behöver vara ute långt i förväg för att få tider. Funderar på att åka i november eller början av december. Kollar resor men har inte bokat än. Blir kanske gran canaria då det är smidigt med barnen samt inte så lång resa, kan bara vara borta i en vecka. Helst skulle jag vilja åka till nåt mer exotiskt. Är lite inne på Kap verde. Fritidsresor har ju resor dit på en vecka. Men funderar på om det är för lång flygresa för att baar avra borta en vecka, 9 timmar.
Våra barn är 4 och 1 år när vi åker i såna fall. Mysigt det låter med att bo i sviten på radisson innan, aknske värt att kolla upp!
Jag arbetar på Malmö airport, och vi har en hel del vigslar här.
Kolla bara hur det är på Arlanda med om man kanske vill ha några av de närmaste med, som inte ska resa. För ofta så vigs man efter säkerhetskontrollen (här i malmö) och då måste ju alla ha bordingpass. Om inte alla har det, så måste man vara på det som kallas landside, och då är det inte säkert att det är lika fin lokal..osv..
Men det är ju bara att ringa och kolla...=)
Anna jacob: Vi kommer gifta oss ensamma med våra två barn. Möjligtvis kommer vi ha två vittnen, tror man måste ha det om man gifter sig i kapellet på arlanda.
Vi har talat med en präst angående vittnen på Arlanda. Hon sa att det aldrig brukar vara några problem att få hjälp av någon personal alternativt frågar några resande om dom kan ställa upp som vittnen.
Vi funderar på att gifta oss borgerligt i Vip och då ställer Arlandas personal upp som vittnen.
Vi kommer att vara borta i 4 veckor och då känns det inte som för långt att åka med små barn.
Men att åka bara en vecka med små barn då kan det vara bra att åka till ett land där det inte blir sån stor tidsomställning.
Anna jacob: Vi kommer gifta oss ensamma med våra två barn. Möjligtvis kommer vi ha två vittnen, tror man måste ha det om man gifter sig i kapellet på arlanda.
Härligt med en riktig långresa! Kap verde som vi funderar på, har en tidsskillnad på två timmar så det borde inte vara nån fara. Bra att det kanske går att ordna vittnen på plats. Vi gifter oss ju hemligt så på så sätt kanske det vore bättre att ordna vittnen där. Men samtidigt kan det ju vara bra att ha hjälp av nån med barnen under vigselsamtal samt vigseln. Vi kanske inviger nåt kompispar eller ev min blivandes bror och flickvän i våra planer. Åker vi till Kap verde behöver vi nog gifta oss dagen innan avresan också och bo på hotell innan. Det kan ju vara ett härligt sätt att starta semestern på.
Har du kollat med prästerna på Arlanda om dom har tid?
Jag har pris skickat iväg ett mail till Vip-Service och en vigselförättare. Men igår då vi satt och pratade så funderade vi på att kanske ha vigseln i kapellet? Hur tänker ni?
Arlanda2011: Jag har mailat till en präst som jobbar på Arlanda men har inte fått svar ännu, kan berätta mer när jag har fått lite info därifrån. vi vill vigas vid kapellet då vi tycker det är mysigt sen har vi inte lust att lägga pengarna det kostar att vigas vid VIP-service då vi antagligen kommer att vigas dagen innan. Känns som att det går att få¨det mysigt ändå. Tänkte att vi kunde vigas dagen innan och sedan äta middag på arlanda tillsammans med våra vittnen(tror vi tar med oss egna) och sedan bara vara på hotellet och ta det lugnt med barnen. Flyget går o7.00 dagen efter så måste upp rätt så tidigt.