• Arlanda2011

Vigsel på flygplats?

Är det någon som har eller ska gifta sig på tex Arlanda i samband med en utlandsresa?

• Svar på tråden Vigsel på flygplats?
  • Arlanda2011

Vi kommer att vigas dagen innnan i Vip rummet för 3900 men då ingår liten flaska champagne , choklad och jordgubbar + att dom ställer upp som vittnen.

Efter vigseln som kommer att vara 17.00 kommer vi att äta middag på Stockholms fisk som ligger vid Sky city. Vi bor sedan en natt i sviten för 2000kr och dagen efter 12.00 lyfter vi mot Thailand i en månad :)

• lykkesmamma

Åh vad härligt! Har ni bokat vip nudå? Funderar också på att äta på stockholms fisk. Så smidigt när allt är i närheten.

• Arlanda2011

Har bokat med vigselförrättaren och har skickat en bokningsförfrågan till Vip men inte fått svar så hoppas att det inte redan är bokat!!!
    Men för någon vecka sen var det i alla fall ledigt så bör vara det nu också :)

• Arlanda2011

JAAA! Fanns tid så nu är det bokat och klart :)
    Vad ska du ha på dig och vad ska du har för vigselring?

• lykkesmamma

Hej! För oss är ingenting klart ännu tyvärr. Jag har en enklare brudklänning som jag beställde frå Lilly när vi tänkte gifta oss utomlands. Det är en modell som passar bra på sommaren men nu eftersom vi istället troligtvis kommer att gifta oss på Arlanda så vet jag inte om den passar att ha då?

Ring håller jag på och kollar för fullt. Tyvärr har vi inte så mycket epngar just nu och ringar kostar en del. funderar på att köpa titanring men har inte bestämt oss än. Vi har så fula gamla förlovningsringar så vi kommer nog att köra på bara nya vigselringar istället. Måste vänta till på slutet av augusti innan vi vet riktigt hur mycket pengar vi kan lägga på detta men gifta kommer vi att bli iallafall.

• Arlanda2011

Jättefin klänning!
    Min sambo kommer att ha kvar sin förlovningsring då han inte vill byta ut den men kommer att ha en tunn vitguldsring tillsammans med den gamla i gult guld.
    Jag kommer att byta ut förlovningsringen så den matchar vigselringen.
    Har du fått svar från prästen?

• lykkesmamma

Hej! svarade precis i din tråd om din outfit, som jag tror blir jättefint till en Arlandavigsel. Har tyvärr inte fått svar ännu från prästen. Mailade först en präst som tyvärr var på semester och mailade på nytt i måndags men han kanske inte har hunnit med ännu. Ska se om han inte svarar innan fredag så får jag höra av mig på nytt.

Skulle kunna tänka mig en vitguldsring jag med, kanske en enkel slät som går att sätta in någon sten i på nån bröllopsdag framöver, svårt finns så himla många fina. Är även lite inne på att köpa en ring som är tvåfärgad, vitguld och rött guld men måste ut och prova någon dag i nån affär, har bara kollat på nätet än så länge.

• Arlanda2011

Innan vi bestämde oss för borgerligt så hade jag mailkontakt med den kvinnliga prästen som jobbar på Arlanda. Hon var jättetrevlig!

• lykkesmamma

Det är hon som fortfarande har semester!

Svar på tråden Vigsel på flygplats?