Vigsel på flygplats?
Är det någon som har eller ska gifta sig på tex Arlanda i samband med en utlandsresa?
Är det någon som har eller ska gifta sig på tex Arlanda i samband med en utlandsresa?
Vi har bokat resa till Thailand och åker i slutet av december.
Har varit i kontakt med Arlanda VIP-service och det lutar åt att vi viger oss dagen innan avresa och bor sedan i sviten på Radisson Sky city.
Vi har också med oss barnen som är 5 och 2 år.
Vi har talat med en präst angående vittnen på Arlanda. Hon sa att det aldrig brukar vara några problem att få hjälp av någon personal alternativt frågar några resande om dom kan ställa upp som vittnen.
Vi funderar på att gifta oss borgerligt i Vip och då ställer Arlandas personal upp som vittnen.
Vi kommer att vara borta i 4 veckor och då känns det inte som för långt att åka med små barn.
Men att åka bara en vecka med små barn då kan det vara bra att åka till ett land där det inte blir sån stor tidsomställning.
Har du kollat med prästerna på Arlanda om dom har tid?
Jag har pris skickat iväg ett mail till Vip-Service och en vigselförättare. Men igår då vi satt och pratade så funderade vi på att kanske ha vigseln i kapellet? Hur tänker ni?
Vi kommer att vigas dagen innnan i Vip rummet för 3900 men då ingår liten flaska champagne , choklad och jordgubbar + att dom ställer upp som vittnen.
Efter vigseln som kommer att vara 17.00 kommer vi att äta middag på Stockholms fisk som ligger vid Sky city. Vi bor sedan en natt i sviten för 2000kr och dagen efter 12.00 lyfter vi mot Thailand i en månad :)
Har bokat med vigselförrättaren och har skickat en bokningsförfrågan till Vip men inte fått svar så hoppas att det inte redan är bokat!!!
Men för någon vecka sen var det i alla fall ledigt så bör vara det nu också :)
JAAA! Fanns tid så nu är det bokat och klart :)
Vad ska du ha på dig och vad ska du har för vigselring?
Jättefin klänning!
Min sambo kommer att ha kvar sin förlovningsring då han inte vill byta ut den men kommer att ha en tunn vitguldsring tillsammans med den gamla i gult guld.
Jag kommer att byta ut förlovningsringen så den matchar vigselringen.
Har du fått svar från prästen?
Innan vi bestämde oss för borgerligt så hade jag mailkontakt med den kvinnliga prästen som jobbar på Arlanda. Hon var jättetrevlig!
Vi ska låte en guldsmed göra en kopia av Schalins ringar och gör då med dyrare och finare diamanter.
Han gör den ena ringen för 8300 och sen tar han 900kr i arbetskostnad för den släta och sedan 310kr grammet så räknar att den går på 2400.
Jag ska kontakta honom i början av september för att beställa ringarna, om du vill kan jag höra om jag får ge dig hans nummer.
Meme: Vi gifter oss dagen innan avresa och betalar 3900kr för VIP-rummet, skumpa, choklad och då ställer dom upp som vittnen.
Vi har också barnen med oss och samma här med våran snart 6 åriga dotter :)
Vi kommer att gifta oss kl 17 sedan efter vigseln äter vi en middag på restaurang Stockholm Fisk som ligger inne på Sky City. Vi bor sedan en natt på Radisson sky citys svit för 2000kr och dagen efter lyfter vi mot Thailand :)
Lykkesmamma och Meme: Hur har det gått för er? Har ni bokat vigseln?