• Å och D

Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?

Jag hade gärna ridit från vigseln på ett arabiskt fullblod, fullständigt omöjligt i klänning och dessutom hade jag inte fått med mig maken, han kan inte rida... Häst med vagn är inte alls lika häftigt :) Men om allt vore möjligt hade jag gärna gjort det... Om inte OM fanns, finns det något du hade velat ?

• Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?
  • Pinkgrape

Då hade jag velat ta med mig hela släkten och alla vänner och haft ett 3-dagars bröllop, där vi betalat allt (resa, boende, mat osv osv) någonstans i södra Sverige på en fin plats :) Gärna något slottsliknande. Sedan hade jag velat ge min blivande en fin amerikanare i morgongåva, som vi kunde åka i på hemresan :P

Men.. med de förutsättningar vi har, så är faktiskt bröllopet vi kommer ha också en dröm som blivit sann :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • MrsT2011

Vårt bröllop var så ljuvligt så det är inte klokt, finns inget jag vill ändra på egentligen!

Men i den bästa av världar hade vi bjudit alla nära och kära på en underbar vecka i norra italien på en lummig vingård. Sol, bad, fina viner, gudomlig mat och vackra miljöer. Självklart hade landets vackraste kyrka fått viga oss utan juridiska hinder och självklart hade vi haft festen utomhus med mängder av kulörta lyktor. Efter middagen hade Bruce Springsteen spelat för oss! =)

• Chicita

Vi hade nog valt att lägga vigseln på gotland i början av medeltidsveckan. Och bokat upp hela hotellet för enbart våra gäster...
    Men nu får vi en liten bit av medeltidsveckan hem till oss istället. Så det går precis lika bra Glad

• Dejli
    Å och D skrev 2011-07-27 14:13:51 följande:
    Jag hade gärna ridit från vigseln på ett arabiskt fullblod, fullständigt omöjligt i klänning och dessutom hade jag inte fått med mig maken, han kan inte rida... Häst med vagn är inte alls lika häftigt :) Men om allt vore möjligt hade jag gärna gjort det... Om inte OM fanns, finns det något du hade velat ?
    Fast det finns ju damsadlar, så omöjligt i klänning är det inte. Väldigt bekvämt faktiskt, och maken kan ju leda hästen ;) Däremot är det kanske svårt att hålla en vit klänning ren om det är det du gifter dig i :P

www.folshultsgard.com/dams.htm
  • Å och D
    Dejli skrev 2011-07-27 15:08:29 följande:
    Fast det finns ju damsadlar, så omöjligt i klänning är det inte. Väldigt bekvämt faktiskt, och maken kan ju leda hästen ;) Däremot är det kanske svårt att hålla en vit klänning ren om det är det du gifter dig i :P

www.folshultsgard.com/dams.htm
    Mm, funderade faktiskt på damsadel men iom att jag aldrig suttit i en hade det nog varit läge att träna först. Men jag tycker bara att arabiska fullblod är så vackra så hjärtat nästan brister... och i Skåne ligger ju Blommeröds... Men snacka om att hästen hade  konkurrerat ut bruden *s*
  • Smuppra

Då hade jag bokat ett slott som ligger på andra sidan skogen från där vi bor. Så himla vackert, men hyran är 100 000 kr då jag kollade upp det för några år sedan. Sedan skulle jag behöve anpassa resten av bröllopet efter den miljön då. Slottsbröllop går inte riktigt hand i hand med trädgårdsbröllop. Men det blir nog kanon så som vi ordnat det nu också. Och mycket billigare

• AnnaAK

I min dröm hade jag helt sonika flyttat det underbara slottet vi ska vara på upp till jämtland där jag alltid velat gifta mig. Jag hade köpt den där klänningen för 13000 kronor utan tvekan (även fast den jag har nu är underbar oxå) kunnat bjuda på finare mat, mer att dricka m.m.m... resten skulle jag nog inte ändra..
    kanske fler än ett par skor...

• Emblas Mamma

OJ!
    Det är väldigt mycket!
    Har alltid drömt om riktiga prinsessdrömmar så..!
    Vårt bröllop blev kanon, det dög och var mycket bra för oss :)
    Men hade jag fått välja helt fritt?

Tja.. Ett stort, vitt slott,
    betala dyra kläder till alla gästerna så dom kunde vara uppklädda till en riktig bal,
    flera bröllopsfotografer, de proffsigaste man kan hitta, filmare som filmar allt,
    bröllopsfixare som gör jobbet och jag får peka och bestämma,
    klänning som jag låter sy upp exakt som jag vill, priset kvittar,
    ringen som jag har idag fast med en äkta diamant i mitten,
    jorden runt resa till bröllopsresa där jag kan ta med mig många av mina närmaste så vi kan dela upplevelsen ihop (något för mig, inte för dom flesta det vet jag),
    Att bröllopsfesten ska vara i flera dagar och att vi gärna ska åka utomlands och bli uppassade allihop - självklart står vi för allt.

Det finns mycket mycket mer jag vill ha om jag bara fick peka såklart ;)
    Levande orkester i kyrkan med vackert fiolspel mm.

Det finns hur mycket som helst man vill ha om man bara hade kunnat välja vad som helst :P

Fast, vi fick det ju superbra ändå, så jag klagar inte, inte alls,
    men drömma är allt bra härligt ibland Solig

BTW, detta hade just inte behövt vara just på ett bröllop egentligen. Det hade räckt med en exklusiv bal av alltihopa.

• pyret och snöflingan

Jag fick allt jag velat ha, min prins Peter, ett bröllop på vintern med strålande sol, exklusiv bil (som jag fick i bröllopspresent av min dåvarande fästman, som nu är min make, middag på ett underbart slott , en underbar bröllopskoordinator som fixade det mesta, en helt underbar tärna och de bästa gästerna..

Så NEJ, jag skulle inte ändra på något!! FÖRUTOM att underkjolen skulle hängt med från Sundbyberg ner till Göteborg (då skulle man vara klokare och kolla all packning innan man åker).

http://www.youtube.com/user/pyret7904#p/a/u/1/Ho_6Rk1MlXk 

är vår bröllopsfilm i kortversion

Dessutom en resa till Maldiverna i Juni i år som bröllopsresa

http://www.youtube.com/user/pyret7904#p/a/u/0/VhmWOVhFlpQ (en film från 25 m ner i vattnet)

• Nikeh

Egentligen vill jag inte ändra på så mycket... 
    Men om jag nu måste (Glad) , så hade jag velat ha ett 3-dagars bröllop i Venedig. 
    All släkt och alla vänner skulle vi ha bjudit på allt!

Men men, nu är man ju inte rik direkt, så det blir Venedig i bröllopsresa istället. Glad 

Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?