Inlägg från: Å och D |Visa alla inlägg
  • Å och D

Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?

Jag hade gärna ridit från vigseln på ett arabiskt fullblod, fullständigt omöjligt i klänning och dessutom hade jag inte fått med mig maken, han kan inte rida... Häst med vagn är inte alls lika häftigt :) Men om allt vore möjligt hade jag gärna gjort det... Om inte OM fanns, finns det något du hade velat ?

• Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?
  • Å och D
    Dejli skrev 2011-07-27 15:08:29 följande:
    Fast det finns ju damsadlar, så omöjligt i klänning är det inte. Väldigt bekvämt faktiskt, och maken kan ju leda hästen ;) Däremot är det kanske svårt att hålla en vit klänning ren om det är det du gifter dig i :P

www.folshultsgard.com/dams.htm
    Mm, funderade faktiskt på damsadel men iom att jag aldrig suttit i en hade det nog varit läge att träna först. Men jag tycker bara att arabiska fullblod är så vackra så hjärtat nästan brister... och i Skåne ligger ju Blommeröds... Men snacka om att hästen hade  konkurrerat ut bruden *s*
  • Å och D
    förlovadflicka skrev 2011-07-28 10:56:21 följande:
    Jag kom på igår hur coolt det skulle vara att flyga ifrån festen i en luftballong :P
    Skitcoolt!! Hade jag också gjort om jag inte var extremt höjdrädd.. Men vilken entré det hade varit :)
  • Å och D
    Biscuit skrev 2011-07-28 11:13:09 följande:

Åh det hade jag också gjort om jag inte är så hjälm-nojig. Även om någon leder hästen så kan det ju gå fel. Det är svårt att hålla i en häst som får panik och en hjälm till klänningen sabbar bilden lite och dessutom håret. :)

Men OM det gick hade jag absolut gjort det utan tvekan!

Precis, det ÄR ingen bra idé, men bilden av det är ju väldigt vacker, araber är ju som klippta och skurna för detta med sin pampiga hållning (om de bara vore liiiite större....)

Men jag säger som du, hade det gått, hade det varit superläckert.
  • Å och D
    Dejli skrev 2011-07-28 11:49:31 följande:
    Egentligen anser jag att man ska ha hjälm i vagn också och skulle själv aldrig sätta mig i en sådan utan nåt på huvudet, men där struntar folk helt i det. En god vän till mig dog för 2 år sedan efter att hennes häst skenat med vagn och hon föll ur. Hon spräckte skallbenet mot en stubbe och dog på plats, bara 31 år gammal... enligt sjukhuset hade förmodligen en hjälm räddat hennes liv.
    Himmel... jag har också alltid hjälm även när jag kör häst (händer dock inte så ofta) Men det är nödvändigt, hästar är flyktdjur och alltför många gånger har jag sett hur folk varit nära att råka illa ut när hästen hoppat undan av rädsla.

En underbar sport som kräver säkerhetstänk.

Vad förfärligt med din kompis, fruktansvärt tråkigt att mista någon så ung.
  • Å och D
    Oberon skrev 2011-07-28 13:15:16 följande:
    Det här känns så bra att kunna säga efter bröllopet, men jag vet faktiskt inte vad jag skulle vilja ändra på denna fantastiska dag. Min fru hade hittat sin drömklänning, vi åkte från kyrkan i en fantastisk T-ford, vi hade fått allt material, dekorationer, band, sångare, allt precis som vi ville ha det. Maten och drycken var perfekt så jag måste säga att jag faktiskt inte skulle vilja ändra på något :)
    Det här handlar inte om att vara MISSNÖJD med något utan snarare att leka med fantasin... Kanske hade du tyckt det var kul om Elton John körde T forden eller sjöng på ditt bröllop... eller inte... bara du sätter gränsen för din fantasi... och hur mkt fantasi man har :)

Min ultimata dröm hade varit om 3 personer som nu inte lever längre hade varit i livet och kunnat vara med. Det gör mig inte MISSNÖJD med min bröllopsdag (de är med mig i mina tankar ändå) men deras riktiga närvaro hade varit fantastisk.
Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?