• Dejli

Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?

Å och D skrev 2011-07-27 14:13:51 följande:
    Jag hade gärna ridit från vigseln på ett arabiskt fullblod, fullständigt omöjligt i klänning och dessutom hade jag inte fått med mig maken, han kan inte rida... Häst med vagn är inte alls lika häftigt :) Men om allt vore möjligt hade jag gärna gjort det... Om inte OM fanns, finns det något du hade velat ?
    Fast det finns ju damsadlar, så omöjligt i klänning är det inte. Väldigt bekvämt faktiskt, och maken kan ju leda hästen ;) Däremot är det kanske svårt att hålla en vit klänning ren om det är det du gifter dig i :P

www.folshultsgard.com/dams.htm
  • Dejli
    Biscuit skrev 2011-07-28 11:13:09 följande:

Åh det hade jag också gjort om jag inte är så hjälm-nojig. Även om någon leder hästen så kan det ju gå fel. Det är svårt att hålla i en häst som får panik och en hjälm till klänningen sabbar bilden lite och dessutom håret. :)

Men OM det gick hade jag absolut gjort det utan tvekan!

Egentligen anser jag att man ska ha hjälm i vagn också och skulle själv aldrig sätta mig i en sådan utan nåt på huvudet, men där struntar folk helt i det. En god vän till mig dog för 2 år sedan efter att hennes häst skenat med vagn och hon föll ur. Hon spräckte skallbenet mot en stubbe och dog på plats, bara 31 år gammal... enligt sjukhuset hade förmodligen en hjälm räddat hennes liv.
Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?