Hur är folk runtomkring er innan bröllopet? Ivriga? eller inte?
Våra familjer och vänner var väldigt glada för vår skull men självklart har de egna liv, inget konstigt med det.
Ju närmare bröllopet desto mer frågade de om bröllopet. Man får inte glömma att för brudparet börjar allt redan när man börjar planera och boka kyrka och bestämma budget osv medan omgivningen ju faktiskt (helt naturligt och faktiskt även sunt) lever sina liv och har annat att fokusera på och sedan när det närmar sig DÅ börjar det för omgivningen - när de börjar tänka på ev presenter som ska köpas eller vilka käder de ska ha p sig osv. För en del gäster kanske de börjar bli ivriga bara nån vecka innan bröllopet (om de är sådana som personer att de först då börjar leta present tex...en del människor är ju så att de gör saker i sista sekunden )
Våra föräldrar var lagom intresserade tycker jag, de frågade lite ibland men lade sig inte i själva upplägget av middag eller vigsel. Vi bestämde allt själva och det var skönt att slippa åsikter från alla håll och kanter.
Min tärna var väldigt glad och ivrig och vi bestämde hennes klänning ihop och hon ordnade precis en sån möhippa som jag ville ha Och hon höll ett jättefint tal under middag och vi grät bägge två, vi blev så rörda.
Hon grät när vi sågs utanför kyrkan och under vigseln och jag grät också