• Anonym

Bröllop nästa lördag, en vän drunknade igår kväll!

Han drunknade framför vår 3 andra vänner...vet inte riktig vad vi ska göra..vi har bjudit ca 80 pers och ungefär 16 pers kände honom. Vi alla var på sjukhuset igår..har pratat med mina föräldrar och det går inte att skjuta upp bröllopet för vi har släktingar som har kommit från andra länder plus att han som drunknade var ingen släkting.

Jag verkligen tycker synd om min vän som förlorat sin man men jag vet inte riktig vad jag ska göra...

• Svar på tråden Bröllop nästa lördag, en vän drunknade igår kväll!
  • Anonym

om jag ska vara ärligt jag vet inte om jag vill ha de som kände honom vara på bröllopet. Hans fru mår riktig dålig och är på psykakuten, samma gäller de andra 2 vänner som var med när det hände. Det går inte prata med de för de skriker och gråter hela tiden, att ha vännerna som kände de på bröllopet kommer dra ner stämningen ordentligt...jag vet inte hur jag ska känna..jag vill fokousera på vännen men kan inte, det känns skit dåligt och jag kan inte vara glad med hela hjärtat, jag har huvudvärk hela tiden

• Anonym

jaaaa, ska prata med dem..anledningen till att jag inte vill att de ska komma är för att jag kan inte ha klänning och smink på mig, vara glad och se de i ögonen..jag kan inte vara glad när de sitter där och jag vet att de har precis förlorat en nära vän..

• Anonym

Usch, så hemskt. Men man säger ju att bröllop "bryter sorg" och då skulle man kunna ha det ändå. En glad tillställning kanske är vad man behöver?

• Anonym

tack för alla svar. har pratat med några av tjejerna och de vill komma på bröllopet trots allt..jag och min man fick ingen svensxa och möhippa för det var samma  helg som allt hände..any way..jag känner mig lite nere för det är nästan typisk at det ska hända oss..any way.. jag vet att jag borde bry mig mer om den avlidne..

• Anonym

Nej du borde  bry dig mer om dina vänner som är kvar.

• Anonym

Jag har varit på ett bröllop där en av brudgummens nära vänner (som också var vän med många andra gäster) tog livet av sig någon vecka innan bröllopet. Såklart pratade man om hur man skulle göra men bestämde sig för att köra på. Brudparet pratade med prästen om vad som hänt och i kyrkan sa prästen några ord till minne av honom och om vad som hänt och om den gamla traditionen att "bröllop bryter sorg" och att detta ändå var en dag att fira. Det var fint och rensade luften och sen blev det en glad och fin kväll ändå. Brudparet var nöjda med den lösningen iaf. 

Svar på tråden Bröllop nästa lördag, en vän drunknade igår kväll!