Anlita makeup-artist? Tänk er för!
Hej tjejer! Vill gärna dela med mig av min makeup- upplevelse på min bröllopsdag. Anlitade en tjej som jag först fick en provsminkning och provhårstyling av. Hon gjorde då ett fint jobb. Så kom bröllopsdagen och hon sminkade mig- fruktansvärt!!! Liknande färger ( ville ha en naturlig, klassisk look) men alldeles för tjock eyeliner, rouge som en clown osv.. Hon gjorde mina ögonbryn kålsvarta och tjocka( dom är annars bruna). Tänk er hur man skulle sminkat någon man hatar.. Såg fruktansvärt ut. Försökte rätta till det och kommunicera med henne men hon var helt oförstående och tyckte att hon gjort ett bra jobb!! Håret ska vi inte ens gå in på, söndersprejat och frizzigt--------- jag var tvungen att tvätta bort allt smink och håret och fixa allt själv. Vigseln blev försenad och jag höll på att bryta ihop innan. Mitt tips är att sminka er själva om ni kan eller ta hjälp av en vän. Även om ni gör en provsminkning kan ni inte veta att det blir rätt på bröllopsdagen. Alla gör självklart som dom vill, men tänk er för innan. Önskar er all lycka på er stora dag!