Anlita makeup-artist? Tänk er för!
Fyy vad tråkigt....jag är också make-up artist och har jobbat både med internationella och med många svenska artister i många år innan jag flyttade från Sverige och brudar...jag vet inte hur många och jag kan säga som föregående talare (ninasjoholm) att bruden är viktigast och hennes önskemål är det som gäller fast man som make-up artist inte delar den uppfattningen alla gånger...men det är ju fullständigt skit samma!
Men jag måste också säga att jag upplever 99 gr av 100 att kunden blir positivt överaskad över ens jobb både på provmake och på den stora dagen.
Jag hatar att göra make- up direkt på dagen utan prov make...för tidsrummet för att göra om brukar vara ganska litet.
Fyyyy vad tråkigt med rouge och bryn för är det något som kan bli dominerande så är det just dom två. Men många kunder vill ha helt naturligt och det kan många gånger se lite tråkigt ut....snarare att det inte syns när man tar bilder. Kameran absorberar så otroligt mycket och det sista man vill se ut som är en död fisk. Det är ju trots allt kort man ska se på i hela livet och tycka att man ser fin och vacker ut på.
Men det finns många sätt att sminka mer utan att det "syns" så man får effekten utan att kunden känner sig översminkad vilket du har gjort i det fallet och det är verkligen såååå tråkigt.
Och som föregående talare också sa....be om att få se portfolio och tidigare jobb....det finns många skolor och tyvärr behöver det heller inte betyda att bara för att man gått en make-up artist utbildning så är man en duktig make-up artist..tyvärr många vill men har inte känslan och feelingen för att göra ett bra jobb.
Jag hade önskat att du inte betalat...hon måste veta att hon gjorte ett skitjobb och du var allt annat än nöjd. Vad ska hon göra???.... förstöra frisyren på dig...den var ju dålig från starten så det kunde ju inte bli värre ;)
Så synd att man upplever det på sin stora dag...men jag hoppas att dagen blev super trots detta smink spektakel =(