• Pinkgrape

Dubbelsidig mall till stående festhäfte sökes! Hjälp!

Nu har vi jobbat och jobbat med vårt festhäfte. Vi vill ha det som ett stående A4 som man viker på mitten och vi vill ha dubbelsidig text, alltså text på både framsida och baksida av papperet, så man inte får några vita papper mellan. Förstår ni?

Söker nu en mall till det eller någon annat som kan hjälpa oss. Ingen av oss är speciellt kunniga på detta område och har aldrig tidigare gjort något liknande. Tips, tankar och idéer sökes!

Paniken börjar smått infinna sig, då festhäftena ska vara utskriva idag :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Dubbelsidig mall till stående festhäfte sökes! Hjälp!
  • bruden

Pinkgrape hade gjort en miss som många gör nämligen att lägga varje "delsida" för sig. Publisher kan inte sammankoppla ett uppslag (två sidor) till ens ida så därför blev det knas. Men jag har förhoppningsvis fixat det åt henne med en mall

• Pinkgrape

Jag fick den där mallen som jag använde av en tjej här på BT. Tänkte väl aldrig på att det skulle vara sådär. Ska dock pröva skriva ut den nya nu, håller tummarna :)

• Pinkgrape

Nu har jag skrivit ut från den mallen du skickade bruden, men det blir ju samma sak! Hur är det möjligt, vad gör jag för fel?

• AnnaAK

annars är det analoga sättet som gäller.. sätta ihop papper, vika och numrera och se vart de hamnar sen.. det blir då framsida med baksida, sida ett med sista och så vidare.... så får man möblera i layouten på A4orna efter det..

• Pinkgrape

Allt hamnar rätt, men när jag viker ihop alla papper, så blir det ett blankt uppslag mellan de med text. Ser ju hur dumt ut som helst.

• bruden
    Pinkgrape skrev 2011-08-01 16:08:43 följande:
    Allt hamnar rätt, men när jag viker ihop alla papper, så blir det ett blankt uppslag mellan de med text. Ser ju hur dumt ut som helst.
    Då är det nog så att skrivaren skriver ut ett extra papper som är blankt. Du får med alla sidor eller? Alltså, det ser ut som det ska men det är ett blad för mycket?
  • bruden

Förresten, du kan inte bara printa dem blad för blad rakt av. Du måste ha dubbelsidig utskrift om det går på din skrivare. Annars får du köra det manuellt vilket kan ställa till det med sidorna.

Svar på tråden Dubbelsidig mall till stående festhäfte sökes! Hjälp!