Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Varför gifter ni er?

För oss innebär giftermål hela bo ihop-kitet också, iom att vi inte vill bo ihop innan vi är gifta. Det är ju en helt underbar bonus som båda längtar efter, att ha någon att komma hem till osv. Fast jag skulle inte säga att det är anledningen, det är mer en direkt konsekvens, haha :) Första gången jag träffade min fästman (när jag var 13) blev jag dökär och visste att han var den jag skulle gifta mig med. Sedan träffades vi inte på tre år eftersom vi inte bodde i samma stad och vi glömde bort varandra. Men nästa gång jag träffade honom igen visste jag även då att han var den rätte. Vi har varit ihop i 2,5 år nu och för varje dag känner jag mer och mer hur jag uppskattar hans inre kvaliteter. Han bryr sig verkligen om mig och andra i sin omgivning, han är arbetsam, rolig och uppskattar och älskar verkligen mig. Han har lång stubin och älskar att skämma bort mig. Och han gillar att planera bröllop ;)

För oss känns det självklart att gifta oss, varför skulle vi inte?

• förlovadflicka
    SloveP skrev 2011-08-03 13:36:31 följande:
    Jo, alltså man behöver inte göra faderskapstest om man får barn utan att vara gifta! Faderskapstest gör man när man inte vet vem som är fadern till barnet..Eller om fadern inte tror att han är pappan så kan man bevisa på det sättet, men det är absolut inte så att man måste gå iväg och göra ett sånt bara för att man inte är gift heller.
    Fast man måste väl skriva på papper att det är han som är pappan iaf?
  • förlovadflicka
    izredam skrev 2011-08-03 14:15:00 följande:
    Det måste man, mamma var jätteupprörd över det när hon fick mig, och sen blev hon lika arg när hon fick min bror (med sin nuvarande man), så innan de fick min syster såg de till att gifta sig.
    Haha, för att skona sjukhuspersonalen eller? :P
Svar på tråden Varför gifter ni er?