Inlägg från: TessJeppsson |Visa alla inlägg
  • TessJeppsson

Varför gifter ni er?

Jag har precis hittat till Bröllopstorget och är rätt ny på detta!

Men jag tycker det är riktigt kul att du är nyfiken på andra!
    Tja, varför gifte vi oss...? Det är av så många olika anledningar!
    Vi jobbade och träffades när vi arbetade på ett skepp i röda havet. Det halvåret var något av det mest romantiska jag varit med om i hela mitt liv ( jag är 40 år nu). Jag träffade min nuvarande man när jag minst förväntade det, 1997.
    Vi flyttade till Thailand för 12 år sedan som har varit en fantastisk resa genom livet. Vi försökte dock flytta hem till Sverige efter Tsunamin 2004, men saknaden efter Asien var för stor och vi flyttade tillbaka efter ett år. Nu har vi precis flyttat hem till Sverige och underbara Skåne. Lämnat äventyret i Asien för de skånska slätterna!

Varför gifte jag mig med min nuvarande man? Tillsammans finner vi ALLTID äventyret. Det kanske låter lite löjlig, men så är det. Det behöver nödvändigtvis inte vara när vi seglar på Asiens hav, dyker i Burmas hav, backpackar i Australien eller shoppar i de kinesiska städerna. Tillsammans hittar vi lika gärna äventyret att tälta längst Sveriges västkust, åka på husvagnsemester till Trosa med mina föräldrar osv.
    Kanske genom alla våra resor vi har gjort och att vi har sett mycket fattigdom, varit med om Tsunamin och andra händelser har fått oss att komma varann otroligt mycket närmare och uppskatta det vi har. 
    Precis som många andra har vi varit med om en del sorg, men också otroligt mycket häftiga saker genom livet och det har fått oss att växa ihop.

Svar på tråden Varför gifter ni er?