Inlägg från: pyret och snöflingan |Visa alla inlägg
  • pyret och snöflingan

Varför gifter ni er?

hannahsofia skrev 2011-08-03 23:16:36 följande:
    Vi gifter oss för att vi älskar varandra. Och klart "räcker" det med att vara sambos för att älska varandra, men att vara gifta känns ändå... hur ska man säga, lite mer kanske? Det känns som om lite av ett bevis för varandra att vi är säkra på att vi vill leva resten av våra liv ihop och att det inte känns lika "lätt" att ge upp den andra då, det är ju betydligt mer krångligt med en skilsmässa än att flytta iväg (fast jag hade aldrig släppt honom, med eller utan ring på fingret!)
    VI har gift oss utan att ha varit tillsammans i många många år. Vi träffades nyårsafton 2009/10 och först nästa gång när vi träffades igen utan att ha kontakt däremellan fick han mitt nummer att ringa. Någon vecka senare ringer han och vi pratade väldigt mycket i telefon någon vecka innan vi träffades för att grilla hemma hos mig. Resten är historia. Detta under 2010. Så Under sommaren 2010 var vi på flera semestrar tillsammans utomlands, träffade varandras föräldrar och sen flyttade vi ihop och förlovade oss 10de Oktober 2010 efter att vi bestämt oss för detta på Gotland i augusti 2010. I september anlitade vi en koordinator och allt bara rullade på.

Vi hade inget speciellt skäl mer än att vi älskar varandra oerhört och det är ett bevis för att man är seriös, det känns som det iaf. Precis som du säger så är det svårare att hålla på att skilja sig men det finns inget alternativ i vårt förhållande. OM vi någonsin får några problem (har inte haft det hittills) så kommer vi att lösa det på en gång då vi har en väldigt kommunikativ relation.
    Vi pratar om allt!
Svar på tråden Varför gifter ni er?