Inlägg från: Sara 120707 |Visa alla inlägg
  • Sara 120707

Håller jag på att bryta ihop??

Anonym:

Känner med dig! Har själv gått igenom liknande perioder i mitt liv och ur min backspegel så rekommenderar jag starkt att du går och pratar med någon, skjut inte på det utan gå till en läkare som i sin tur kan referera till någon.

Det är inte omöjligt att bröllopsstressen var "droppen" och utlöste en tillfällig depression. Gå och prata med en utomstående psykolog eller terapeut som sedan kan hjälpa dig, en stöttande partner är underbart men inte samma sak.

Försök inte att göra det själv och trycka undan det vilket jag gjorde. Jag är idag mer eller mindre igenom det(kan fortfarande överväldigas av den ältande hopplöshetskänslan men då går det snart över) men jag har fått betala ganska dyrt för det genom att min kropp började säga ifrån med en massa otrevliga stressrelaterade symptom som jag nu har mer eller mindre permanent. Vänta inte för även om det är väldigt individuellt så kan du drabbas av allt från panikångest till alopecia och stresseksem.

Känner verkligen med dig! Det starkaste du kan göra just nu är att faktiskt att söka hjälp tidigt!!

Svar på tråden Håller jag på att bryta ihop??