Inlägg från: Januaribruden |Visa alla inlägg
  • Januaribruden

Visa mig era inbjudningskort!

Jag har gjort egna kort med material från panduro och ebay. Eftersom sidenbandet är köpt på ebay så blev korten ganska billiga. Ett ark svart papper ca 3 kr ett halft ark lilaskimmrande papper ca 2,50 kr. Kostnaden för band,utskrift på vår skrivare och kuvert är låg så totalt kostar nog varje kort 7 kr. Jag ska snart göra egna fyrkantiga kuvert också. På min blogg har jag lagt upp bilder så gå gärna in och kika!

• Januaribruden

Meeru- ja korten är som kuvert i sig. Genomskinliga kuvert låter häftigt men dyrt. Skulle jag göra egna av tex cellofan lr nåt skulle det kanske bli billgare men de kanske skå gå sönder under posthanteringen... Ska fundera lite, tack för tipset! Om jag gör egna vanliga så använder jag a5 kuvert som jag skär fyrkantiga.

• Januaribruden
    AnnaAK skrev 2011-08-10 15:09:14 följande:
    Jag har gjort nästan lika inbjudningskort som dig fast i vinrött. tänkte oxå ha band runt. men jag skickar mina direkt som dom är, utan cellofankuvert och då fick jag tips av pappersbutiken att inte ha sidenband då det ofta går sönder i maskinerna. Så jag köpte runda klistermärken "oblater" i silver och klistrade igen kuveret istället. så hade jag sidenbandet, i vinrött, runt det vita textpappret som jag klistrade fast innuti, hade bara en sida med text. ska se om jag kan få fram en bild...
    Låter snyggt! Vore kul att se en bild :)
Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!