• LaKatiiX

Visa mig era inbjudningskort!

AnnaAK skrev 2011-08-11 21:46:02 följande:
    jo.. jag behövde nog inte 2000 st rinestones.. men de kostade ju bara 40 kr :P
    Behöver du möjligvist bli av med dessa överblivna rhinestones?:)

Behöver nämligen klistra på några på den vänstra kortet samt inne där texten sedan skall sitta:)

• LaKatiiX
    Meeru skrev 2011-08-05 22:35:17 följande:

Då jag gillar att pyssla började jag med att göra en massa avancerade modeller som förslag till våra inbjudningskort. När jag sen insåg att jag skulle göra nästan 40 st + vigsel- och festprogram samt tackkort, slutade det med en enklare variant. Till dem använde jag gröna, tjockare papper från Panudro Hobby och vita, lite tunnare, mönstrade papper från Matton. Texten skrev vi i Word och skrev ut på vanlig hemmaskrivare. Papperna skar jag med en skärmaskin som går att köpa hyfsat billigt i pappersbutiker. För att fästa det vita textpappret på det gröna pappret använde jag dubbelhäftande tejp (av märket Scotch som funkar utmärkt, till skillnad från många andra märken).

När jag köpte papper var de gröna arken 30,5 cm * 30,5 cm och de vita var A4-storlek. Inbjudningarna var 20 * 10 cm, så varje grönt ark räckte till fyra kort och varje vitt räckte till tre kort. Tror att priset var 11 kr för grönt ark och 7 kr för vitt. Så varje kort kostade drygt 5 kr exkl tejp och skrivarfärg. Vi använde dessa papper även till vigselprogram, festprogram och tackkort, men till vigsel- och festprogrammen hade vi vitt bakgrundspapper istället för grönt.

Lycka till med pysslandet!

Åå så fint! Gick du till Matton butik eller online? Vad sökte/frågade du efter då? Försöker kolla lite nu men hittar inte fina mönstrade papper! :(
Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!