• Madreh73

Visa mig era inbjudningskort!

Har idag varit och handlat papper och så här blev det. Vi var ju inte överrens om färger från början men det här blir det. Vi kommer troligtvis ha Cerise, Orange och Grönt tema på dukning och i kläderna på ett eller annat vis. Drömmer Inte alla färgerna såklart i kläderna men nån av dom...

Gjorde väldigt enkla kort vill inte ha massa grejer på. MEN, ska vi ha det enfärgade bandet eller det prickiga?? Jag vill ha det ena och blivande det andra....
    Så hjälp och säg vad ni tycker! Flört

Vet inte riktigt vad det blir för kostnad för dom vita korten och stämplarna köpte jag på panduro för ett tag sen och jag har inte kvar kvittot. Och papprena jag köpte idag minns jag inte heller vad dom kostade, jag köpte lite annat  oxå och allt jag köpte idag gick på 319 kr, då var det 5 vita ark att stämpla på oxå....men tror inte att totalkostnaden är särskilt hög.

Gick visst inte att ladda upp bild....provar i min profil.....

• Madreh73

För stora bilder tydlingen, men här kommer våra inbjudningskort. Förvånad

Och som sagt, ska vi ha enfärgat band eller prickigt??
  • Madreh73
    Eireann:  Tack! Det mönstrade pappret har jag köpt hos en tjej som har butik hemma i sitt hem i Tanum (där jag bor).

Pappret heter KAISERCRAFT sweets P361 Crème Caramel
    Det är jätteläckert, ska även använda mig av samma till bordsplaceringskort, men istälet för för cerise blomma och grönt band blir det en grön fjäril på ena sidan.
  • Madreh73
    annapanna88 skrev 2011-08-28 18:30:00 följande:

AnnaAK (eller någon annan som vet). Kuverten du har gjort, de med fyra flikar man viker ner, heter de något särskilt? Jag vet att jag har sett att man kan köpa sånna nånstans men minns inte var... Tänkte köpa färdiga kuvert och sen klistra in ett fint papper med texten på, lagom pyssligt för mig :) Någon som vet var man kan köpa dem billigt?

Heter dom inte konvolut??
    Såg oxå såna för några dagar sen när jag kikade runt, ska se om jag hittar igen. Googla annars....
  • Madreh73
    annapanna88 skrev 2011-08-28 21:12:49 följande:
    Madreh73 och AnnaAK : Jo precis sånna :) Så konvolut verkar ju stämma då, borde man ju kunna hitta nånstans om man googlar :) Tack så mycket för hjälpen!
    Dessa var hämtade hos Nettans scrapbooking 4 you och kostar 10 kr styck. Kika där, dom har mycket kul.

scrapbooking4you.se
  • Madreh73

Nu har vi enats om band på korten, det blev inte enfärgat smalt och inte lite bredare prickigt utan det blev det här. Har nu 12 kort kvar att göra så det blir nog några till veckan om jag får lite tid över.

Sen kommer ju nästa grej, vad som ska stå på insidan i det papper vi ska ha där, får fundera på det och kanske ska ringa till vigselförättarna oxå och bestämma vilken vi ska ha så vi KAN klura på innehållet.
  • Madreh73
    hannahsofia skrev 2011-08-29 07:35:19 följande:

Såhär blev våra, små "scoutbooks" med fyra dubbelsidor i med massa information. Skickades i kuvert med samma färg, väldigt enkelt men blev så himla snyggt! Det är min fästman som har designat allt och sedan skrivit ut på jobbet :)
    Jättefina, och riktigt snyggt med bandet där era namn och datum står!
  • Madreh73
    Jolin skrev 2011-09-10 22:52:32 följande:
    Nu har jag bara gjort en prototyp av våra inbjudningskort men jag kan ändå bjuda på ett smakprov.
    Det är ett dubbelvikt kort, utsidan är klädd i tapet från rusta. Vi har denna tapet på en vägg i sovrummet från när vi renoverade förra året. Jag kom på idag att det blev en rulle över så den tog jag. I grunden har jag använt ett svart ganska tjockt papper som jag alltså klädde in med tapet. Inlagan ska vara i cremevit metallic papper men i prototypen har jag bara använt vanligt vitt skrivarpapper (snål). Sammanlagt kommer våra 40 inbjudningskort ha kostat ca 10 kr st. Har i och för sig inte räknat in vad bläckpatronen kostar och jag har inte köpt dubbelhäftande tejp än. Nu har jag bara tejpat med vanligt tejp Tungan ute Jag är verkligen ingen pysselmänniska men jag är nöjd över resultatet Skrattande

Texten i inlagan är INTE klar, våra namn ska stå skrivet i finare textsnitt och den övriga texten ska vara större så att det blir mindre tom yta på sidorna

Det är Tusensköna här på BT som gjort det fina monogrammet åt oss Skrattande
    Jättefint, ursnygg tapet!

Men ska ni ha ditt namn först där uppe och hans namn först där nere under välkommna?  Hnas namn står ju först på monogrammet oxå, borde inte hans namn stå först överst oxå då?

En fundering bara.....
  • Madreh73
    morguse skrev 2012-06-24 23:43:33 följande:
    sorry att svaret kommer så sent, har fått flytta bröllopet för fick en liten bejbis istället
    Jag köpte en stämpel med texten på Panduro o grön dyna.  
    Grattis till bebisen!

Har ni nåt nytt datum eller är det för nära inpå bebisfödelsen??

Förresten har jag samma stämpel som dig och dina kort är fina, jag gillar grönt, kommer troligen ha nåt liknande på mina placeringskort om det inte blir dom jag tänkt från början. Fick skjuta fram vårt oxå, skulle gift oss i maj, men äldsta sonen fick för sig att konfimera sig men så ångrade han sig och då hade vi redan lagt ner vårt. Men det gör inget, det passar bättre nu och jag ville ha ett höstbröllop från början, synd bara att jag ångrat mig vad gäller färger. Men har skickat iväg dom jag gjorde iaf för jag har inte haft tid att göra nya. Tyvärr måste jag hålla mig till dom färgerna i dukningen ändå känner jag, men ev så sticker jag in lite turkost i dukningen, vi får se.

Vi gifter oss den 15 sep 2012.
Svar på tråden Visa mig era inbjudningskort!