• Fröken Emma

Möhippa? JA jag vill men....

Åååå

Jag har en vän, min sambos väns fru. Vi har umgåtts en hel del med helgutflykter osv. Det har alltid varit alla 4..Vi hade nån enstaka gång umgåtts själva. Hon hjälpte mig i en svår tid. Vi pratade en hel del i telefon, men det var ju mest om mig.

Till poängenDom skulle gifta sig ¨så jag hjälpte henne en hel del, för att jag tycker sånt är kul. Men jag var inget mer än en gäst på bröllopet, hon hade ju en nära släkting som tärna. Och då tog jag för givet att det är tärnan som fixat möhippa och tar kontakt med dom andra gästerna.
    Ingen tog kontakt med mig, men eftersom vi inte stog SÅ nära tänkte jag att dom hade en liten iaf.
    Men på bröllopet blev det inte ett ord om nån möhippa. Och när jag frågade vad dom hade gjort fick jag veta att det inte varit nån- Hon är ju gravid. fick jag till svar.

Jag mådde så fruktansvärt dåligt. Klart hon var värd en ordentlig möhippa. Så jag styrde upp en efter bröllopet ist.
    Mycket uppskattat, mycket överaskande :)

Lite sent nu kanske för dig, men ta upp det med din tärna

• Fröken Emma
    Aleta skrev 2011-08-12 11:56:41 följande:
    Det är bara att bita ihop och hoppas att du har vänner som ordnar något.
    Be din man hinta, men du kommer inte att få några svar från honom heller. Allt ska ju vara en överraskning!

Till Fröken Emma och alla andra här inne:
    Kan vi inte hjälpas åt att ta död på myten att tärnan ska ordna möhippan?
    Jag har läst så många trådar här på BT där det har gått helt på tok pga detta.
    Enligt traditionen i Sverige så är det ALLA vännerna som anordnar detta! Ingen blir inbjuden!
    Om man inte hör något och man är bjuden på ett bröllop så får man ta för givet att alla andra gäster är lata och inkompetenta och själv dra igång det hela!
    Det brukar vara de allra närmaste som drar igång det hela eftersom de har lättast att få tag på en gästlista från brudgummen om de känner honom.

ABSOLUT!! tycker det är en lysande ide!! :)
    (efter som jag inte ska ha nån)

Svar på tråden Möhippa? JA jag vill men....