Oj vilken disskussion det blev..
Som några listat ut så är detta givetvis en väldigt infekterad relation sen flera år tillbaka..
Någon trodde jag var ung, men jag är 32 år och ändå besviken..
Jag har alltid stått min pappa väldigt nära.. han träffade sin nuvarande fru när min äldsta var ca2år.. för alltså ca 8år sedan..
Och allt var som vanligt i ca 1-2år.. sen flyttade dom långt ifrån oss och även hennes egna barn som bor på nästan samma ort som mig. Då började allt.. man såg klart och tydligt vem som styrde och ställde och vilka som blev drabbade.. jag och mina barn.. hennes barn blev ofta nerbjudna till dom med flyg.. aldrig vi.. vi var dock där en gång på semester och hon visade klrt och tydligt att vi var i vägen.. hon blev sur över att min pappa följde med oss på Akvariet när de skulle fara bara nån helg efteråt med hennes barnbarn dit..
Fick veta flera gånger att de varit upp till våran stad och hälsat på hennes barn/barnbarn, men inte hunnit med att hälsa på oss..
De ggr de varit till oss och hälsat på har de bara haft tid att stanna ca 40min.. nej jag ljuger inte.. en gång hade han bara tid i 20min tom.. (vi bor 100mil ifrån varandra)
De far alltid upp när hennes barnbarn fyller år.. de har inte varit upp en endaste gång när nåt av mina barn (3st) fyller år! aldrig! När jag fyllde 30 hade dom inte råd att komma för dom hade varit upp redan 2v före (som jag inte visste då dom inte hade tid att komma till mig) och hjälpt hennes dotter att flytta. Kan även säga att jag flyttat 2ggr också men inte fått någ som helst hjälp av dom.
När min 3:a föddes för drygt 1år sedan.. så "råkade" han vara här uppe 1v efter då dom hjälpte hennes dotter igen att flytta.. då kom han förbi i 35min.. hans fru är aldrig med till oss.
Egentligen så är jag inte så brydd över pengar på kronan, men då hennes barnbarn får en ny cykel i present av dom och mina skickar dom nån liten plastgrej för typ 100kr till så blir man lite besviken..
Och det finns massa fler saker å säga egentligen..
Men JA jag blev väldigt besviken över att han valde sin "nya" familj igen över mig.. och nej jag vet att man inte planerar begravning.. men det kändes för mig som att detta var ett sista försök att se hur mycket han bryr sig om mig.. och ja jag är väl Ego då som nån sa..
Inte ens ett svar på min inbjudan., inte ens ett Grattis till giftermålet.. ingenting..
Han skickade ett meddelande nån dag efter och bad mig be sonen skriva vad han önskar sig i present (fyller år om 1mån).. inte nånting om att jag gift mig.. så då frågade jag faktiskt om varför han inte ens svarat på inbjudan.. fick svaret, Vi kunde inte men det var ju lite klantingt att inte svara.. bara en ursäkt i förbifarten..
Så nu känner jag faktiskt att jag inte har nåt till övers för min far.. bara min äldsta som vet ungefär vem hans morfar är.. mellandottern frågar ofta vem hennes morfar är.. och den minsta har ju ingen aning..
Dom säger morfar och mormor till min mamma och hennes karl.
Jag själv skulle aldrig kräva av min man att välja mig och begravning istället för hans barns giftermål.. aldrig.. han kan trösta mig när som helst, måste inte vara just dom 2 timmarna i kyrkan.. då känns det ju mer ett minne för livet att få se sina barn gifta sig.. men det är ju vad jag tycker.