• weddingdreams

Mörklila som temafärg - fler än vi?

Just Me skrev 2011-08-06 19:18:01 följande:
    Gaaah glömde bilderna:

Alltså mörk lila

Skulle vara kul och dela tips och idéer, t ex är jag på jakt efter skor i mörklila
    Vart har du funnit dessa lila  skor?
    Klänningen är jätte fin, vart finns den?

Vi har plommonlila, vitt och silver... Vill ha ett par lilaskor och funnit många fina på ebay men vill ha mer pumps och inte öppen tå ifall jag vill ha strumpbyxor....
  • weddingdreams
    operfekt skrev 2011-08-09 12:58:45 följande:
    Jag hittade en del lila skor på etsy, men de kostar en del också,
    ska nog avvakta lite & hålla utkik, behöver ju inte beställa dem förrän i vår/sommar =)

www.etsy.com/listing/68270790/purple-plum-35-...=
    Här kunde man designa sin egen:
    www.etsy.com/listing/65587662/custom-purple-m...

www.etsy.com/listing/67338637/aubergine-purpl...

Dessa gillade jag inte riktigt spännet på, men det kanske går att ta bort..
    www.etsy.com/listing/74455021/purple-plum-7-p...=
    Jag skulle nästan kunna döda för dom första skorna.. så himla fina.. men lite för dyra... jag skulle nog kunna tänka mig betla det om jag kunde prova dom i en affär men inte skicka efter dom...
  • weddingdreams

Jag har ju pysslat i ett år snart redan.. Men är så rädd att börja med inbjudan. Det ska skrivas ut en text på datorn.. Tänk om Något ändras typ tid i kyrka eller nått.. Så jag vill inte skriva åpå kortet än.... Men vet hur det ska se ut och har köpt hem allt.. jag kör på ett lila pärlemorskimrande papper...

• weddingdreams

Här kommer lite av mitt... Vita änglar ska ligga på bordet... sedan inbjudan.. Den ska vara i ett cellufankuvert också.. festprogram... Vigselprogram finns inte här men ska ha samma färg som inbjudan... servetten är helt ihop tryckt efter att legat i en kartong så den kommer vara finar... en servettring.. presentask som ska ligga på servetten.. på aksen ska även stå gästens namn med silver... Det lila tyget runt om ska vara stolsöverdragsband... Lilla tavlan är bordsnr som ska stå på kortsidan av borden... blomman ha samma färg så aksen.. alla band har samma färg... Gillar "rödatrådar" känns som man tänkt då...;)

• weddingdreams
    MySweetShadow skrev 2011-08-30 14:51:57 följande:
    Vad fina saker du har pysslat ihop! :) Jag är oxå ett stort fan av "röda" trådar! När är de ni ska gifta er?
    Vi gifter oss den 30 juni 2012 (305 dagar för att vara exakt.. Inte för att jag räknar.. haha.. ;) )
  • weddingdreams
    Just Me skrev 2011-08-30 15:55:53 följande:
    Vad snyggt! Var har du hittat servetterna?

Någon som vet någon bra pysselsida med instrutkioner för hur man viker en låda...?
    Funderar på om jag kanske ska vika lådor (lila? Vita?) med satinband runt med godis i.....
    Undra om man orkar....
    Servetterna är Dunilini från http://www.celebrations.se/shop/, färg Aubergine... Bra med nått mellanting mellan papper och linne... Plus att färgen passade oss perfekt.. Svårt att hitta fina linnesservetter i lila...

Du ser den asken på servetten.. Den har jag vikt... Köpte en mall från Panduro. Dom är fina tycker jag...Det lila pappret som jag gjort asken av är även det från panduro... Annars finns ju jätte fina och skit billiga askar på Ebay...
  • weddingdreams
    Just Me skrev 2011-08-30 22:20:47 följande:
    OK; då är det samma som jag tittat på! :) Vad är det för tyg du har med på bilden oxå? Det är oxå perfekt nyans
    Det är Ikeas Sarita gardin. Den passar verkligen perfekt om man ha plum som färg. Har plum organzaband på festprogram och det är verkligen exakt. Servetten är lite annan lila men passar ändå jätte bra... Har du tittat in Linalottans blogg.. jag fann så mycket bra inspiration där. Hon skriver om vart exakt hon fanna allt ock så... och så har du alltid min blogg.. ;)
  • weddingdreams
    Just Me skrev 2011-09-01 21:16:31 följande:
    Nej måste kolla in båda bloggarna, tack för tipset!

Var hittade du plum organza band ?

Tycker det är svårt o hitta grejer i plum för tillfället, trist :/
    Men man ska inte ge sig så lätt
    Jag har köpt organza banden på ebay... Om du frågade mig om sarita gardinen hade jag först tänkt att göra löpare men vill köra nu med bara vit duk så nu ska jag klippa dom till stolsband istället...
  • weddingdreams
    iSusanna skrev 2011-09-04 09:04:24 följande:

Gud vad fina.. vart hittade du dom? Jag börjar snart ge upp dom lila skorna.

Jag har hittat allt som jag vill ha i lila utan skorna.. Istället för att hitta lila papper så tar jag pärlemorskimrande vitt med bara lila badn och så... lilaoch silver är detaljer och så är det mest ett vitt bröllop.. då blir det inte svårt.. Förutom dom jäkla skorna.. ;)
  • weddingdreams
    chabar skrev 2011-09-13 13:09:13 följande:
    Nu har en polett slutligen trillat ner, eftersom jag har haft svårt att hitat igen säljare på ebay.com som skickar till Sverige, plus risk för tull etc.
    Enkelt steg att slippa det är ju såklart att gå in på ebay.se och spana, jag har precis budat hem ett pa rsnygga mörklila slingback skor som jag hoppas blir skorna på dagen B.

viewitem.eim.ebay.se/DESIGNER-PURPLE-SATIN-OC...
    Dom var verkligen jätte fina... kanske borde klicka hem ett par jag med... Men lila är såå svårt. ajg vill ha lite mörklila (plum) inte det starka lila.. vad tror ni att dom här skorna lutar åt?
Svar på tråden Mörklila som temafärg - fler än vi?