Barn är inte alltid planerade, men de bör alltid få känna sig välkomna! Jag blir riktigt arg när jag hör talas om barn som fått höra att de inte varit önskade eller välkomna, när det väl visat sig att de är på väg. Det är föräldrarnas förbannade skyldighet att inte berätta för ens barn om man mot förmodan och vanligt folkvett skulle känna så! Att de säger till dina barn, att de inte längre är deras barnbarn, om du och barnens pappa gifter sig, är oacceptabelt! Varken du, din blivande eller de ska behöva acceptera att de säger så. Det är lätt för mig att sitta här och tycka att du ska sätta gränser, det förstår jag. Men det är inte rimligt att de fortsätter att sprida sina negativa och dumma kommentarer omkring sig, så att dina barn får växa upp med dem i sina sinnen. Förstår du hur jag menar? Vad säger din blivande om hur dina föräldrar uttrycker sig? Vet dina svärföräldrar om det? Tänker att du kanske kan få stöd av dem i frågan...? Du skulle bara ana hur mycket det kliar i mina fingrar, sas, att underrätta dina föräldrar och även syskon, om hur fel de gör mot dig och din familj. Upplysa dem om lite vanligt folkvett, sas... ;.-) Men allvarligt talat, har du någon som kan stötta dig och hjälpa dig att börja sätta gränser mot dem? Nu är jag mycket äldre än du, och har säkert en hel del mer skinn på näsan än du, men jag skulle aldrig accceptera att mina föräldrar pratade som dina gör, utan att jag satte ned foten och sa att om de fortsätter att tex säga att mina barn inte längre skulle vara deras barnbarn, skulle de heller inte räkna med att ha fortsatt kontakt efter bröllopet, osv.