• Anonym

Varför är dom så jävla anti?

Jag tycker du ska sätta dig ner i lugn och ro med dina föräldrar och fråga VARFÖR de tycker att du gör ditt livs värsta misstag. Att bete sig såhär är omoget förstås och att kläcka saker om att du inte borde finnas är fruktansvärt! Att blanda in barnen är värst av allt.

Jag ska inte på något sätt försvara deras handlingar, men jag vill ge en vinkling på saken:
    Jag har en god vän som har valt en pojkvän där mamman hade en hel del att säga om saken. Jag vet inte exakt hur det har gått till, men jag tror att mamman satte sig ner och bad henne fundera på detta några gånger till och pekade på saker som att relationen inte var sund och att hon såg att dottern inte mådde bra. Det hela slutade med dottern sa upp bekantskapen med sin mamma. Jag ska inte svära på att jag vet hur det gick till, men min vän har inte alls pratat med mig om det heller. Hon verkar ha klippt av alla relationer med sina tidigare vänner, vilket tyder på att mamman kan ha rätt.
    Hur som helst: det jag ville säga här är att mamman verkligen var, och är fortfarande, orolig för att hennes dotter har fastnat i en dålig relation. Hon han inte ens berätta något hemskt hon visste om pojkvännen innan dottern lade locket på.

Nu säger inte jag att det är så i ditt fall! Men du bör ändå kräva en förklaring! Har de ingen vettig att komma med så skulle jag också säga: strunta i dem!!! Men jag vill inte gå så hårt åt dina föräldrar eftersom jag vet att det ibland kan finnas bakomliggande orsaker....

Svar på tråden Varför är dom så jävla anti?