Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Varför är dom så jävla anti?

Om föräldrarna aldrig har gillat barnet till att börja med så kommer de inte heller gilla  barnets  framtid.  Det har ju haft  27 år  att hata TS, jag tror inte att  så negativ syn på någon kan vändas enbart för ett bröllop.

Och jag tror även att syskonen har fått samma syn på TS eftersom föräldrna har satt tonen.

Ts kan bli nobelpristagare och skulle endå vara ett misslyckande i sina föräldrarnas ögon.  

Bästa för TS är lite terapi och sedan bryta med familjen och hitta andra äldre som kan agera mormor och morfar.

• Kattpoet

Jag har en vän  som är första barnet, inte alls omtyckt av sina föräldrar för att de blev tvungna att gifta sig pga  henne,  hennes tre yngre syskon är deras kärleksbarn och allt de gör är bra  men min vän är bara en kvarnsten runt familjen hals.

Endast en av sina syskon har insett hur familjen behandlar henne och  går emot familjen och  men det ser familjen bara om något gulligt, för syskonet har ju alltid tagit hand om skadade djur...

Att första barnet  tjänar bra, har  bättre betyg än sina syskon, bättre utbilding stabilt  familjeliv, stor villa  och en hel del pengar på banken är något familjen vägrar se,  hon är den som alltid misslyckas.

Som bröllopspresent fick maken   500 kr och en  blankett för skiljsmässa av hennes familj.

Så jag har sett  sånt här på nära håll.

• Kattpoet

Det tyckte vi andra med!  Fast maken skickade tillbaka presenten till dem efteråt . 

• Kattpoet

Jag tycker om min vän men hennes föräldrar är bara konstant bittra emot henne, de hade ju aldrig fått sina kärleksbarn om de inte hade haft henne. Det känns mer som det är bittra över att deras tonårsliv tog slut.

Svar på tråden Varför är dom så jävla anti?