• Anonym (Sårad och sviken)

Varför är dom så jävla anti?

Det är nu 6 dagar kvar tills vi gifter oss.
    Gissa om hur mycket jag längtar?! 
    Även om det känns som om mina föräldrar är emot det så 

är jag ändå lika lycklig.Även om det känns i hjärtat att dom ska vara så anti 
    det hela =/.
    Varför ska dom vara så för? 
    Anse att jag begår mitt livs största misstag,just bara för att dom skilde sej för snart 2 år sen pga att min mamma krävde skilsmässa av min pappa då hon kände att han hindra henne för och leva.
    Och även påstå att så fort vi gift oss så kommer min sambo tro att han äger mej.
    Alla män behandlar sina kvinnor som ägodelar när dom gifta sej säger min mor.

Att sen nedervärdera mannen jag valt och som även är far till mina barn.
    Nej det sårar mej så oerhört mycket och jag blir så ledsen.
    Men jag tänker försöka hålla humöret uppe,för jag vill inte vara ledsen
    inte såhär nära inpå vår lyckliga och stora dag.
    Nu har även min stora syster på 35 år börjat nedervärdera och slänga ur
    sej att det blir mitt livs misstag osv.
    Varför? Hon lämnade sin dåvarande make plus deras barn för att leka 
    punkare/synthare och miste vårdnad och hennes make krävde skilsmässa då hon 
    höll på och gå bakom ryggen på honom hela tiden..
    Jag har inget som helst stöd ifrån min egen familj,och jag blir så jävla ledsen över det...

Till skillnad till dom så älskar jag min blivande make mer än allt annat
    och han älskar mej lika mycket,vi är så otroligt lyckliga ihop och ser framemot
    vår bröllopsdag Lördagen den 13/8.
    Vi kommer få en underbar dag,det vet vi om.
    Men ändå känns det för jävligt då min mor,stora syster och far sa att dom går ut 
    ur kyrkan efter barndopet är över och det går över till bröllopet.
    Jag blir så ledsen,varför?
    Vad har jag gjort för fel egentligen? =,( 
  • Svar på tråden Varför är dom så jävla anti?
  • MsChevy

Om de är så anti så skulle jag hel sonika be dem vänligt men bestämt att inte närvara vid vigseln. För där vill ni ju ha de som bryr er om er, som stöttar er och gläds å era vägnar. Nej, be dom uppsöka terapi så ni andra kan få leva lyckliga!!!!

• Kattpoet

Om föräldrarna aldrig har gillat barnet till att börja med så kommer de inte heller gilla  barnets  framtid.  Det har ju haft  27 år  att hata TS, jag tror inte att  så negativ syn på någon kan vändas enbart för ett bröllop.

Och jag tror även att syskonen har fått samma syn på TS eftersom föräldrna har satt tonen.

Ts kan bli nobelpristagare och skulle endå vara ett misslyckande i sina föräldrarnas ögon.  

Bästa för TS är lite terapi och sedan bryta med familjen och hitta andra äldre som kan agera mormor och morfar.

• Silketuss

Kattpoet, det du skriver låter så hemskt, men det är nog sant!  Jag önskar verkligen att någon kunde läsa lusen av ts föräldrar, och få dem att förstå vad hur de har betett sig. 

• Kattpoet

Jag har en vän  som är första barnet, inte alls omtyckt av sina föräldrar för att de blev tvungna att gifta sig pga  henne,  hennes tre yngre syskon är deras kärleksbarn och allt de gör är bra  men min vän är bara en kvarnsten runt familjen hals.

Endast en av sina syskon har insett hur familjen behandlar henne och  går emot familjen och  men det ser familjen bara om något gulligt, för syskonet har ju alltid tagit hand om skadade djur...

Att första barnet  tjänar bra, har  bättre betyg än sina syskon, bättre utbilding stabilt  familjeliv, stor villa  och en hel del pengar på banken är något familjen vägrar se,  hon är den som alltid misslyckas.

Som bröllopspresent fick maken   500 kr och en  blankett för skiljsmässa av hennes familj.

Så jag har sett  sånt här på nära håll.

• förlovadflicka

"Som bröllopspresent fick maken 500 kr och en blankett för skiljsmässa av hennes familj."

Så otroligt stört!!!

• Kattpoet

Det tyckte vi andra med!  Fast maken skickade tillbaka presenten till dem efteråt . 

• Silketuss

Men fy, hur kan man göra så, Kattpoet? 

• förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-08-08 15:17:30 följande:
    Det tyckte vi andra med! Fast maken skickade tillbaka presenten till dem efteråt .
    Det var bra gjort!
  • Silketuss
    förlovadflicka skrev 2011-08-08 15:23:30 följande:
    Det var bra gjort!
    Riktigt bra gjort! 
  • Kattpoet

Jag tycker om min vän men hennes föräldrar är bara konstant bittra emot henne, de hade ju aldrig fått sina kärleksbarn om de inte hade haft henne. Det känns mer som det är bittra över att deras tonårsliv tog slut.

• Silketuss
    Kattpoet skrev 2011-08-08 15:25:29 följande:
    Jag tycker om min vän men hennes föräldrar är bara konstant bittra emot henne, de hade ju aldrig fått sina kärleksbarn om de inte hade haft henne. Det känns mer som det är bittra över att deras tonårsliv tog slut.
    Jag tänkte faktiskt på det där. Jag undrade hur det kom sig att de fick sk kärleksbarn tillsammans, men ändå kunde vara bittra på sitt förstfödda barn. Det är ju tack vare henne som de har de andra, kan man säga. Det är knappast hennes "fel" att hon blev till. Morr! Jag blev själv mamma tidigt men jag har aldrig för en sekund känt att jag ångrat mina barn. Andra saker kan jag väl ångra, eller åtminstone tycka att jag kunde ha gjort på andra sätt. Men aldrig mina barn.
  • förlovadflicka
    Silketuss skrev 2011-08-08 15:33:47 följande:
    Jag tänkte faktiskt på det där. Jag undrade hur det kom sig att de fick sk kärleksbarn tillsammans, men ändå kunde vara bittra på sitt förstfödda barn. Det är ju tack vare henne som de har de andra, kan man säga. Det är knappast hennes "fel" att hon blev till. Morr! Jag blev själv mamma tidigt men jag har aldrig för en sekund känt att jag ångrat mina barn. Andra saker kan jag väl ångra, eller åtminstone tycka att jag kunde ha gjort på andra sätt. Men aldrig mina barn.
    Eller hur? Har inga barn själv, men skulle jag fått ett barn nu, när jag är nitton skulle jag bli överlycklig. Även om jag egentligen inte vill ha barn innan jag är 25 eller kanske någonsin så blir man väl glad när man får ett barn som växer inuti en, är en del av en själv och ens älskling... Alltså, man måste ju bara älska sina barn!
Svar på tråden Varför är dom så jävla anti?