• JNT

2012-07-07 Fler än jag?!

Hej!

Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • knyttan
    Vingilot skrev 2011-11-03 23:34:56 följande:
    Åh, vad härligt!Skrattande Är ju så vackert! Gifter ni er inne i slottskyrkan?
    Ja, vigseln är i slottskyrkan, men sen har vi festen på ett annat ställe, det blev för dyrt annars! Men vi hoppas nu på att vi ska kunna ha brudskålen uppe på ringmuren, det vore rätt maffigt.
  • Vingilot
    knyttan skrev 2011-11-04 11:38:39 följande:
    Ja, vigseln är i slottskyrkan, men sen har vi festen på ett annat ställe, det blev för dyrt annars! Men vi hoppas nu på att vi ska kunna ha brudskålen uppe på ringmuren, det vore rätt maffigt.
    Oh, ja, det hade ju varit fantastiskt!Skrattande Håller tummarna för det!

I går natt kontaktade jag cateringfirman vi siktat in oss på och det verkar gå vägen. Jag får jättesnabba svar från dem, det gillar jag. GladMedelhavs/tapas-buffé.

Jag syr min klänning själv och har knåpat ihop ett prov att jobba lite utifrån. Allt kan komma att ändras och det är inte tygerna på dockan som jag ska använda i verkligheten, de är bara för att stämma av färger och modell osv. (Och spetsen ska inte hänga som ett smalt förkläde så där, men jag hade bara det stycket att prova med...!Skrattande)

Var i kontakt med en florist för en tid sedan, men har inte hört från henne på länge så jag funderar på att leta vidare. Vet att det är lång tid kvar, förstår om hon kanske inte tycker det ligger så högt upp på priolistan, men för mig känns det viktigt att saker inte bli hängandes. Som det är nu vet jag inte om hon tänker boka in mig eller inte.Obestämd
  • knyttan
    Vingilot skrev 2011-11-04 13:28:08 följande:
    Oh, ja, det hade ju varit fantastiskt!Skrattande Håller tummarna för det!

I går natt kontaktade jag cateringfirman vi siktat in oss på och det verkar gå vägen. Jag får jättesnabba svar från dem, det gillar jag. GladMedelhavs/tapas-buffé.

Jag syr min klänning själv och har knåpat ihop ett prov att jobba lite utifrån. Allt kan komma att ändras och det är inte tygerna på dockan som jag ska använda i verkligheten, de är bara för att stämma av färger och modell osv. (Och spetsen ska inte hänga som ett smalt förkläde så där, men jag hade bara det stycket att prova med...!Skrattande)

Var i kontakt med en florist för en tid sedan, men har inte hört från henne på länge så jag funderar på att leta vidare. Vet att det är lång tid kvar, förstår om hon kanske inte tycker det ligger så högt upp på priolistan, men för mig känns det viktigt att saker inte bli hängandes. Som det är nu vet jag inte om hon tänker boka in mig eller inte.Obestämd
    Wow vilken fiin! Åh, önskar att jag vore lite bättre på att sy, så att jag skulle våga mig på att sy min egen klänning!
    Ang din florist så hade vi lite samma sits med vår fotograf, vi hade bokat in ett möte o allt som hon var tvungen att ställa in, men lovade att återkomma när hon hade ett nytt datum för oss... och sen hände ingenting på flera veckor... och i och med att hon var den sista på våran lista (de andra var redan bokade) så började jag bli lite nervös! Precis som du sa, man vill inte att saker ska bli hängandes! Men jag tog tag i det själv, och nu ska vi träffas i morgon och reda ut detaljerna. Så sitt inte och vänta på att hon ska ta kontakt med dig, om det är en tjej som du vill boka, ring henne själv och kolla läget!
  • Vingilot
    knyttan skrev 2011-11-04 14:25:26 följande:
    Wow vilken fiin! Åh, önskar att jag vore lite bättre på att sy, så att jag skulle våga mig på att sy min egen klänning!
    Ang din florist så hade vi lite samma sits med vår fotograf, vi hade bokat in ett möte o allt som hon var tvungen att ställa in, men lovade att återkomma när hon hade ett nytt datum för oss... och sen hände ingenting på flera veckor... och i och med att hon var den sista på våran lista (de andra var redan bokade) så började jag bli lite nervös! Precis som du sa, man vill inte att saker ska bli hängandes! Men jag tog tag i det själv, och nu ska vi träffas i morgon och reda ut detaljerna. Så sitt inte och vänta på att hon ska ta kontakt med dig, om det är en tjej som du vill boka, ring henne själv och kolla läget!
    Tack!Glad Jag hoppas den blir fin när den blir klar. Känns hyfsat bra än så länge. (Fast jag är egentligen inte så bra på att sy, självlärd och fuskar med både det ena och det andra.Flört Men det är klart, hade jag inte sytt balklänningar innan detta hade jag nog inte gett mig på det, nu vet jag iaf vad som brukar gå snett o hur jag ska göra för att undvika det. Mer eller mindre...Skäms)

Nej, du har rätt, ingen anledning att sitta och grubbla och vänta, jag ska kontakta henne igen och se hur det verkar. Annars är det ju lika bra att hitta nån annan direkt. Tack för spark i baken!Glad Skönt att det verkar ordna sig för er med fotografen!
  • JNT

Wiihoh! Bara 8 månader kvar till vår dag!! Och jag som skulle hinna gå ner 20 kg... Äsch! Det viktigaste är att vi gifter oss! :)

Vad långt ni har kommit allihopa! Förhoppningsvis kommer vi ha bokat musiker innan denna dagen är över. :)

Vingilot: Vågat att sy din egen klänning, det ser väldigt lovande ut redan nu! Lycka till! :)

• Vingilot

Har fått igång kommunikationen med floristen igen. Känns rätt bra tror jag. Har börjat grubbla över detaljer som corsage och blommor i kapell och lokal. Vill ju bara spara in på så mkt som möjligt egentligen...Obestämd

Cateringfirman är på gång också och det känns bra och kul (åh, nu blev jag hungrig också...Skrattande)

JNT: Tusen tack! Och du gör helt rätt som skiter i kilona, finns viktigare saker att fokusera på i tider som dessa.Drömmer

• Berlan

Våra inbjudningskort har tydligen kommit nu, min kille har fått en avi om att han kan hämta ut paketet fr.o.m. idag. Jag är så otroligt nyfiken och ganska nervös också. Tänk om de har skrivit fel eller om pappret är tunt eller något. Håller tummarna för att de blir så bra som jag hoppas!

• sofi 88

Jag ska till min moster och kika på vad hennes illustratör kommit fram till i inbjudningsväg. Jag gav vissa "riktlinjer" som vi gärna vill ha med i inbjudan men annars var skapandet helt fritt. Så det får jag se på fredag och m2b får kika på det på fredag kväll. Så spännande. 

• kaffeälskaren

Och vi måste ta tag i min svåger så att han kan börja göra våra inbjudningar...

En liten fråga har ni funderat något på vad ni ska ha för smycken på er den stora dagen?

• sofi 88
    kaffeälskaren skrev 2011-11-09 17:00:39 följande:

Och vi måste ta tag i min svåger så att han kan börja göra våra inbjudningar...

En liten fråga har ni funderat något på vad ni ska ha för smycken på er den stora dagen?

Jag har tänkt ha min förlovningsring och vigselring ;D Haha, men sen ska jag kanske ha mammas guldring med en pärla på högra handen, pärlörhängen (äkta/oäkte, beror på vad vi hittar i smyckeskrinen) och kanske pärarmband. Får se när det känns lagom när man testar allt ihop.
Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!