2012-07-07 Fler än jag?!
Huva, mina nerver har flyttat till utsidan av kroppen tror jag...
Det går framåt iaf, om än lite i långsammaste laget kan jag tycka...
Hindersprövningen är klar. Äktenskapsförordet kom tillbaka alldeles fullt med stämplar och underskrifter som ser väldans viktiga och officiella ut. (Hade ingen aning om att det var ett beslut som skulle fattas och att det kunde bli avslag... Men det gick bra.)
Svärmor har bett att få hjälpa till med dukningen kvällen före, så hon och svärfar kommer dagen innan och bor på hotell. De är vana att ordna dopfika och alla möjliga sorters sammankomster, så det känns bra.
Sambons brors sambo bakar småkakor åt oss. Vi kollade i kakbok och valde lite häromdagen.
Sambons systers man filmar vigseln.
Jag har köpt ljuslyktor och dekorväv till borden + cellofanpåsar och presentsnören till de kombinerade godispåsarna/placeringskorten.
Klänningen är nästan klar men ger mig omväxlande ångest och lyckorus. Blir tokig av denna berg-och-dalbana...!
Håller på att gå in skorna. De gör ont. Men jag överlever.
Har stämt träff med floristen för att prata närmare om buketten. Ska ta med mig tygprover.
Och min bästa kompis här i stan avslöjade idag att hon försöker få ihop en möhippa! Jag trodde inte det skulle bli nåt sånt, för mina vänner är så utspridda och det är så få som är bjudna till bröllopet dessutom (eftersom det är så litet), men om det inte går att få hit någon av de andra så har vi sagt att vi två går och äter god middag och bara myser och pratar nån kväll. Så himla glad att jag har en så bra vän!
Så det rör på sig, men åh, så mkt som fortfarande är kvar! Inte minst sambons kläder....! Han väntade för länge med att ta tag i det och nu är det svårt att hitta en lösning som vi gillar.
Vi trodde dumt nog att det skulle gå att hyra kostym, men det tycks bara vara frack och smoking som hyrs ut.