Inlägg från: Anonym (svårt att sova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt att sova)

Drömmer om mitt ex, kan det bero på bröllopet?

Under flera veckor nu, till och från, har jag drömt om mitt ex. Ju närmare bröllopet, desto mer drömmar.

Jag och mitt ex var tillsammans i nästan 3år och hade ett väldigt, vad ska man kalla det, häftigt förhållande. Det var starka känslor och snabba vändningar. Det var spännande och passionerat. Mitt förhållande nu är inte på samma sätt. Det är mer tryggt och stabilt. Jag älskar min blivande make, men kan inte låta bli att tänka på mitt ex ibland.

Kan det vara bröllopsnerverna som börjat spöka?

• Svar på tråden Drömmer om mitt ex, kan det bero på bröllopet?

Nej nej, aldrig tvivlar jag på att jag vill gifta mig med min blivande make. Jag börjar bara själv bli smått irriterad på alla dessa drömmar om mitt ex. Själv kan jag nog tycka att vi två har lite saker som är outredda och det kanske beror på det? Eftersom, precis som du skriver Vi2alltid, så blir ju detta giftemål lite som att börja om på ny kula. Även om jag och blivande maken har varit sambos i många år och har barn tillsammans.

Norrskensflamman skrev 2011-08-08 12:52:17 följande:

Vad är det för drömmar då? Att ni bråkar, eller är tillsammans igen eller erotiska?  Drömmer du om det som var dåligt mellan er eller det som var bra?

Det är faktiskt drömmar om allt det. Skulle nog säga 50/50 om det bra och det dåliga.
Svar på tråden Drömmer om mitt ex, kan det bero på bröllopet?