• Ana

Viataprint? Någon som har testat dem?

Tänkte beställa våra inbjudningskort från Vistaprint, dem har en del jätte fina kort och till mycket bra priser.
    Är det någon som har beställt från dem? Är dem bra? Leverans, kvalite osv.

Tack för svar.

• Svar på tråden Viataprint? Någon som har testat dem?
  • Dejli

Jag höll på att beställa därifrån en gång. Lade en order men hade inte mitt kort framme just då, så jag tänkte vänta lite med att betala. Under tiden hann jag bli fullkomligt bombarderad med skräppost från deras sida. Visst, lite reklam tycker jag är okej, men jag fick minst ett - ofta fler - om dagen i två veckor innan jag lyckades avregistrera mig från deras sida, vilket inte var helt enkelt då iaf (kan ju ha ändrats, detta var i vintras).

Vet också många som tyckt att kvaliteten på grejerna är helt ok, men när de beställt så har de nappat på olika gratiserbjudanden som sedan självklart inte visat sig vara gratis (dyr frakt etc) och känt sig lurade när de varit riktigt arroganta på kundtjänst. Tror inte det är något större fel på deras grejer, men jag tycker inte de kör med schysst marknadsföring och jag skulle inte använda mig av ett sådant företag.

• Krystal
    Dejli skrev 2011-08-08 07:34:22 följande:
    Jag höll på att beställa därifrån en gång. Lade en order men hade inte mitt kort framme just då, så jag tänkte vänta lite med att betala. Under tiden hann jag bli fullkomligt bombarderad med skräppost från deras sida. Visst, lite reklam tycker jag är okej, men jag fick minst ett - ofta fler - om dagen i två veckor innan jag lyckades avregistrera mig från deras sida, vilket inte var helt enkelt då iaf (kan ju ha ändrats, detta var i vintras).

Vet också många som tyckt att kvaliteten på grejerna är helt ok, men när de beställt så har de nappat på olika gratiserbjudanden som sedan självklart inte visat sig vara gratis (dyr frakt etc) och känt sig lurade när de varit riktigt arroganta på kundtjänst. Tror inte det är något större fel på deras grejer, men jag tycker inte de kör med schysst marknadsföring och jag skulle inte använda mig av ett sådant företag.

Japp...har beställt adresslappar där EN gång..och nu är man plötsligt "bästa trogna kunden" och får massa med gratis erbjudande och saken som bara ska kosta 1 kr..och min hemort har blivit "utvald" titt som tätt med massa speciallerbjudande på mailen...

• Rosi

Vi har beställt från dem.. tog den längre leveransen men de kom nästan två veckor tidigare.
    De har inget kontor här i sverige.

På de kortet vi tog så var det bara en framsida, den andra sidan var i samma färg fast enligt dem skulle de inte stå något där.
    Så jag gjorde lite själv där. =) behövde inte betala en enda krona för det. så jag är jätte nöjd med dem. =)

Så lycka till med ditt köp.

här är våra! De är även bredare än vad de såg ut på deras sida... men jag är som sagt jätte nöjd!

• Väduren

Jag har beställt både inbudninskort till dop och julkort och tygkassar därifrån. Jag tycker de är bra och har fina saker. Som redan nämts så blir man bombarderad med reklam efteråt ( får i a fall 2-3mail/v och mer under perioder) och det är väl inte så kul.  Var oxå uppmärksam på priserna, de stora fallgroparna som jag ser det är

1 momsen är inte medräknad utan den får man besked om i kassan
    2 frakten kan vara dyrare än produkterna man beställer
    3 man kan bli ganska begränsad i deras valmöjlighet av kvantiteter (vilket i oxå ofta påverkar t.ex. erbjudande priser)

Tips är att jag har valt både två och tre veckorsfrakt för att få ner kostnaden men har aldrig behövt vänta mer än 7dagar. DETTA ÄR JU INGEN GARANTI DOCK

Jag brukar ofast göra en fuskmall först dvs jag gör inte klart kortet helt utav ser bara till att jag har med alla delar jag vill ha med Tex. antal, modell ev tillval och går till kassan UTAN att bekräfta för att få prisuppgift vad som kommer gälla för den aktuella beställningen.

• bruden

Reklamen kan man ju enkelt slippa genom att avregistrera sig i nyhetsbrevet. Man klickar bara på länken iförsta mejlet så får man inga fler

• GeneralElectric

Vi har beställt tackkort, som vi just nu väntar på. Tycker att det ser väldigt snyggt ut på skärmen (stort foto på första sidan, litet foto på baksidan, med bildtexter – så att vi kunde använda oss av två helt olika fotografier, vilket var kul – och en hälsningsfras på insidan). Vi har också valt en något dyrare papperskvalitet, så vi hoppas verkligen att detta blir bra.
    Priset -- en tusenlapp för 200 st dubbla kort + kuvert, inklusive frakt och moms – var betydligt lägre än från många andra leverantörer, men även designmallen var snyggare än vad som fanns hos t ex [fotolabbet] Crimson.
    Som alla andra skrivit får man enorma mängder reklammail från Vistaprint, vilket kan vara lite irriterande. Fast jag var förberedd på det, eftersom det hade framgått i tidigare trådar. Antingen får man väl avregistrera sig, eller kanske registrera en tillfällig mailadress som enbart används för denna beställning. Än så länge tar jag glatt emot mailen, för de är ganska underhållande med alla tokiga produkter de försöker sälja...
    Hoppas på att liksom Väduren få min 21-dagarsleverans tidigare än så; har jag också läst om i tidigare trådar!
    Om jag kommer ihåg det återkommer jag här med en liten utvärdering när korten kommit.

• Kosmoskissen

Vi beställde därifrån och blev väldigt nöjda! Vi fick också en mkt snabb leverans och allt var smidigt och inte dyrt heller egentligen.
    Det här var våra spara-datumenkort, inbjudningarna gjorde vi själva och med materialkostnader utan att ha varit nåt helt utöver det vanliga, så blev dom dyrare än de vi beställde.
    sen som så många säger är reklamen lite jobbig kanske. Har bara varit för lat för att avregga.

• Vi2alltid

Har en kompis som beställtde visitkort därifrån som blev jättenöjd, men har en annan kompis som beställde visitkort som blev helt fel! Så jag tror att man ska vara väldigt noga och förhandsgranska noga. Sen håller jag med om reklam-mail: det kommer var och varannan dag.

• Vi2alltid
    bruden skrev 2011-08-08 10:08:23 följande:
    Reklamen kan man ju enkelt slippa genom att avregistrera sig i nyhetsbrevet. Man klickar bara på länken iförsta mejlet så får man inga fler
    Hur menar du nu? Jag kan inte avregistera, det enda jag kan göra är att välja att få mail "mindre frekvent" dvs en gång per vecka. Det tycker jag fortfarande är alldeles för mycket! Har du hittat nåt annat än det jag hittar?
Svar på tråden Viataprint? Någon som har testat dem?