Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!

Han måste verkligen vara extraordinärt bra eftersom det så ofta dyker upp trådar till hans ära på BT. Det ser man aldrig för någon annan musiker. Han måste verkligen ha något speciellt.

• Aniara4
    tessan031 skrev 2011-10-30 13:54:05 följande:

Vad "städade" alla Michael-trådarna har blivit. Bara bra kommenterar om honom nu.

Tussi:

Bara en fråga. Så du var alltså gäst på ett bröllop där Michael spelade och sedan dess
    känner du en inre drivkraft att rekommendera honom på alla möjliga vis? Har jag förstått saken
    rätt?

Det är ju det jag säger, han måste verkligen ha något speciellt eftersom så många nick känner sig manade att hylla honom i olika trådar! Det räcker med att höra honom en enda gång för att känna att man måste registrera sig på en bröllopssajt och skriva gång på gång hur fantastisk han är. Jag undrar SÅ vad det är som gör honom så speciell.
  • Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-10-31 09:25:09 följande:
    Det är ju det jag säger, han måste verkligen ha något speciellt eftersom så många nick känner sig manade att hylla honom i olika trådar! Det räcker med att höra honom en enda gång för att känna att man måste registrera sig på en bröllopssajt och skriva gång på gång hur fantastisk han är. Jag undrar SÅ vad det är som gör honom så speciell.
    Och Bröllopstorgets moderatorer måste också ha upplevt det speciella eftersom alla ifrågasättande inlägg tas bort!
  • Aniara4
    1700tal skrev 2011-10-31 09:32:27 följande:
    Moderatorns sambo kanske? Bror? Bästa kompis? Ingen vits med att gå som katten runt het gröt - tvättäkta korruption!
    Jag försöker hitta ett sätt att ifrågasätta utan att inlägget tas bort. Men det är väl dömt att misslyckas. Läs fort innan hela diskussionen försvinner och bara lovprisningarna finns kvar!
  • Aniara4
    Rosia Persson skrev 2011-10-31 16:50:09 följande:
    Vissa verkar bara ha sett honom någonstans och bara måste tipsa andra om upplevelsen på BT och andra hänger kvar här efter de gift sig för att kunna fortsätta rekommendera!!?
    För att inte tala om alla som registrerar ett konto, skriver ett inlägg två minuter senare där de rekommenderar honom, och därefter loggar ut och aldrig syns till igen!
  • Aniara4
    POCHP skrev 2011-10-31 20:34:43 följande:
      har hört att det är många musiker som förstör för andra för att de är konkurrens om jobben.
    Haha, där kom den igen också. Japp, alla som tycker det är skumt med alla dessa reklaminlägg är i själva verket konkurrerande musiker. De konkurrerande musikerna verkar dock ganska korkade, eftersom de lägger så mycket tid på att skapa användare som är aktiva och diskuterar allt mellan himmel och jord i andra trådar för att bygga förtroende, och sen ifrågasätter reklamkampanjerna för MA - men glömmer att tala om vilken musiker de rekommenderar istället!

Så ok, anlita gärna mig att sjunga på ert bröllop istället! Jag sjöng i kyrkokören när jag var ung, så jag är inte helt tondöv. Hypotyreosen har gjort min röst lite skrovlig ibland och eftersom jag inte övat så mycket de senaste 20 åren sjunger jag inte riktigt rent alla gånger, men å andra sidan behöver ni inte betala så mycket som 16 000, jag kan göra det för 14 000! Jag kan spela Für Elise på piano också, så det är ett riktigt kap!
  • Aniara4
    Sörön10 skrev 2011-11-01 09:50:43 följande:
    Tänk om det gick att få en schysst deal om man rekommenderade dig... Vad säger du? Hur mycket avdrag gör du?
    Om du lovar att skriva på Bröllopstorget att jag var jättebra och sjöng rent hela tiden kostar det bara 10 000!
  • Aniara4
    Vi2alltid skrev 2011-11-02 10:04:29 följande:

Nu är det ju ingen som påstår att Michael inte är bra, för det är han säkert! Och de som väljer honom får naturlligtvis göra det!

Det vi ställer oss frågande till är varför det tipsas om honom här på BT i tid och otid, i egna trådar, men sällan om någon annan musiker? Det är helt klart lite skumt och en smula oeriöst.

Exakt.
  • Aniara4

Ok, då förklarar vi en gång till då eftersom alla tydligen inte uppfattat vad kritiken går ut på.

Det handlar inte om huruvida MA är bra eller inte och inte ens om hur mycket han tar betalt.

Det handlar om att det med jämna mellanrum dyker upp inlägg  på BT som tokhyllar honom, och att det finns en del som verkar märkligt med dessa inlägg. T.ex. att de ofta skrivs av någon som skapat sitt konto fem minuter innan och som sedan aldrig återkommer.

Därför är det många som undrar om han a) erbjuder rabatt om man skriver positivt på BT, eller b) rentav skriver vissa inlägg själv, eller att en kompis gör det.

MarkusOAnna: Ni borde få ett ännu lägre pris eftersom ni t.o.m. berömmer hans utseende! Flört

• Aniara4
    gbg2012 skrev 2011-11-02 12:30:00 följande:
    Han skrev att han kunde kanske tänka sig att göra något med priset.
    Intressant!
  • Aniara4
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 12:35:11 följande:
    Vad är det som stör dig så mycket om han nu får så mycket beröm?
    Det som stör mig och uppenbarligen många andra som varit här en längre tid är som sagt att det verkar lite underligt med alla dessa hyllningar från nick som aldrig skriver nåt annat än just det inlägget.
  • Aniara4
    MarkusOAnna skrev 2011-11-02 12:43:24 följande:
    Men klart i Sverige får väl ingen sticka ut eller vara bra på någonting då ska den personen sågas pga missnöje och avund.

Ibland är man glad att man inte bor i Sverige!
    Igen.  Det handlar om att vi som hängt här ett längre tag är trötta på smygreklamen.

Jag har inget emot folk som sticker ut, bara de inte sticker ut genom att verka mindre hederliga än andra.
  • Aniara4
    Trivia skrev 2011-11-02 12:44:33 följande:
    Vem har sågat MA?
    Precis, ingen har sågat hans musik, han är säkert jätteduktig, men all smygreklam gör ju att man blir less innan man ens har hört honom.
  • Aniara4
    NoCh skrev 2011-11-02 19:21:37 följande:
      "Varför starta en tråd och försvinna"??  Jag gifte mig 6/8, jag gick in 2 dgr efter här och delade med mig av mitt beröm, sen har jag inte haft så mkt mer här att göra iom att jag inte planerar att gifta mig igen och det är hela syftet med detta forum

Jag är väldigt förvånad över hur mkt ståhej det blivit kring detta och tycker allvarligt talat att det är lite larvigt.
    Vill ni inte anlita honom så gör inte det och läsa inte dessa trådar, för då är väl syftet ändå urvattnat - om man är ute efter tips och sen klagar och misstänkliggör alla dessa
    Om du hade varit den första eller den enda som gick in bara för att rekommendera honom hade inget reagerat. Men det kommer väldigt många trådar just om honom och mig veterligt inga om andra musiker. Det är svårt att tro att alla andra musiker är så dåliga att ingen känner sig manad att rekommendera dem på samma sätt.
  • Aniara4

Eeeeeeeeeeeeeeeeen gång till då!

Det handlar inte om priset, eller om huruvida han är bra eller inte.

Det handlar om smygreklamen. Vi är trötta på den.

• Aniara4
    POCHP skrev 2011-11-03 17:53:48 följande:

Hur orkar ni?

Ja jag medger att det är jobbigt att behöva upprepa samma sak gång på gång för att vissa vägrar förstå. Men vem vet, en vacker dag kanske det går fram?
  • Aniara4
    POCHP skrev 2011-11-03 18:14:13 följande:
    Jag menade såklart att det är väl ändå inte er uppgift att leka reklampoliser? tröttsamt!!!!
    Ja, lite. Fast ärligt talat har det börjat bli ganska roligt ju mer absurt det hela blir.
  • Aniara4

Och där kom Tusssi som väntat, du har tydligen inte läst hela tråden, så jag kör det igen. Varsågod!

Aniara4 skrev 2011-11-01 08:47:51 följande:
    Haha, där kom den igen också. Japp, alla som tycker det är skumt med alla dessa reklaminlägg är i själva verket konkurrerande musiker. De konkurrerande musikerna verkar dock ganska korkade, eftersom de lägger så mycket tid på att skapa användare som är aktiva och diskuterar allt mellan himmel och jord i andra trådar för att bygga förtroende, och sen ifrågasätter reklamkampanjerna för MA - men glömmer att tala om vilken musiker de rekommenderar istället!

Så ok, anlita gärna mig att sjunga på ert bröllop istället! Jag sjöng i kyrkokören när jag var ung, så jag är inte helt tondöv. Hypotyreosen har gjort min röst lite skrovlig ibland och eftersom jag inte övat så mycket de senaste 20 åren sjunger jag inte riktigt rent alla gånger, men å andra sidan behöver ni inte betala så mycket som 16 000, jag kan göra det för 14 000! Jag kan spela Für Elise på piano också, så det är ett riktigt kap!
  • Aniara4
    Silketuss skrev 2011-11-03 21:50:36 följande:
    Så vad sägs om en trio med mig, Aniara4 och Chicita, till ett facilt pris som vi kommer överens om senare?? Jag tror att vi kommer göra succé! Kanske fler vill hänga på, rent av?? 
    Jaaaaa! Bästa idén idag! Vi hittar på ett bra namn på bandet, och sen kan vi bomba forumet med tips om detta fantastiska band, och ingen kommer att fatta att det är oss själva vi gör reklam för eftersom vi är gamla välkända nick som inte registrerade oss fem minuter innan.  Vi kan göra hur mycket bizniz som helst!
Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!