Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!

Aniara4 skrev 2011-11-01 08:47:51 följande:
    Haha, där kom den igen också. Japp, alla som tycker det är skumt med alla dessa reklaminlägg är i själva verket konkurrerande musiker. De konkurrerande musikerna verkar dock ganska korkade, eftersom de lägger så mycket tid på att skapa användare som är aktiva och diskuterar allt mellan himmel och jord i andra trådar för att bygga förtroende, och sen ifrågasätter reklamkampanjerna för MA - men glömmer att tala om vilken musiker de rekommenderar istället!

Så ok, anlita gärna mig att sjunga på ert bröllop istället! Jag sjöng i kyrkokören när jag var ung, så jag är inte helt tondöv. Hypotyreosen har gjort min röst lite skrovlig ibland och eftersom jag inte övat så mycket de senaste 20 åren sjunger jag inte riktigt rent alla gånger, men å andra sidan behöver ni inte betala så mycket som 16 000, jag kan göra det för 14 000! Jag kan spela Für Elise på piano också, så det är ett riktigt kap!
    Det är taget Flört
    Lika bra att boka dig nu inför eventuellt förnyande av löftena nån gång om sisådär 10-15 år. För med det priset och den kunskapen så lär du få fullbokat sen.
    Jag har ju i och för sig inte hört dig, men jag kan ju rekommendera dig efter att du fått så underbara lovord (av dig själv) här inne Skrattande
  • Chicita

Något jag reagerade på nu var att en kille berömmer en annan killes utseende.
    Hur ofta händer det?
    Jag hade inte tänkt på det om det var Anna-delen av MarcusOAnna som hade skrivit det, men nu var det ju Marcus...
    Det är såna småsaker som gör att jag inte tycker att det känns äkta.
    Och för den delen så skulle inte utseendet spela nån roll för mig om jag skulle boka en musiker. Ok jag skulle inte boka nån som på sina bilder ser ut som en uteliggare. Men så länge dom är hela och rena...

Oavsett om det är 12 eller 16000:- och han har med eget ljus och ljud så tycker jag att det låter lite mycket.
    Vi hade ett tvåmansband som spelade medeltidsmusik i 7 timmar, 4 proffessionella gycklare (som i och för sig gav oss lite rabatt då dom kunde använda oss som genrep för en större show) som underhöll under hela middagen och sen körde närmare 30 minuters eldshow med pyroteknik mm.  (med egen ljudanläggning för bakgrundsmusiken, alltså inte nån kassettbandspelare - en proffessionell PA-anläggning). Dessa 4 gycklare fick också övernattning på hotell eftersom dom kom så tidigt och inte kunde åka från festen förrän bra sent.

Tillsammans för 8 personer (två grupper med olika underhållare alltså) så betalade vi sammanlagt ca 13000:-
    Då har jag räknat in milersättning och hotellövernattning i detta.
    Men sen ska jag i och för sig säga att jag inte vet om musikerna lever på detta eller gör det vid sidan av, Så dom var rätt billiga även om dom var grymt duktiga.
    Kvitton fick jag i alla fall, så det var inte svartjobb om nån nu tror så Flört 

Makens kusin med fru hyrde in ett halv-känt coverband för att underhålla under middag och fest. Dom spelade i 8 timmar för 20000:-
    Eget ljud och ljus. Milersättning och övernattning för bandet ingick. 6 personer var dom i bandet...
    Det jag menar är att det känns mycket för en person. För ett band - ja...
    Men det är ju inte meningen att man ska betala hans utrustning. Utrustningen behöver han för att utföra sitt jobb. Men det ska inte kosta inhyraren något... 

• Chicita
    Tusssi skrev 2011-11-03 19:32:43 följande:
    Frågan är vilka som är oseriösa - upprymda blivande och gifta bröllopspar som vill dela med sig av sina tips eller konkurerande musiker?
    Måste man vara en konkurrerande musiker om man inte gillar denna kille? Förvånad
    Eller rättare sagt om man inte gillar reklamen som känns lite överdriven och skum...

Jag kan inte ta en ton, kan knappt vissla på hunden utan att det blir falskt.
    Jag spelade blockflöjt i åk 3 tills jag upptäckte att jag är notblind och måste spela på gehör. Vilket inte funkade så bra när det blev lite mer avancerade låtar.

Men det är klart...
    Om nån vill hyra in mig till sitt bröllop för att underhålla så kan jag säga att jag är en jäkel på att ladda CD-skivor i spelaren Skrattande 

För mig spelar det ingen roll om han är världens bästa musiker.
    -Det är sättet som reklamen görs som gör att jag drar öronen åt mig.
    Bara att en kille beskrev Michael som "stilig" trots att han uppenbart gift sig med en tjej är en varningslampa för mig.
    Frågade runt bland arbetskamrater och maken, brorsan och lite andra killar. Och alla är överens. Möjligen skulle dom säga att "han har stil" om dom ska beskriva en kille som klär sig vårdat och tar hand om sig. Men dom skulle aldrig säga att han är stilig. 
    -Att det skapas konton som lovordar Michael och höjer honom till gudastatus. Och sen drar man härifrån.
    -Att alla motargument är "ni är dumma" eller "avundsjuka konkurrerande musiker"...
  • Chicita
    Silketuss skrev 2011-11-03 21:50:36 följande:
    Jag kan sjunga! Men tyvärr inte längre hålla tonen efter en väldigt elak stämbandsinflamation i tonåren, och liksom Aniara4, har jag hypotyreos som gjort rösten aningen skrovlig. Men sjunga kan jag, absolut...sjöng i barn- och kyrkokör som yngre, och har sjungit för mina barn en hel del.  Så vad sägs om en trio med mig, Aniara4 och Chicita, till ett facilt pris som vi kommer överens om senare?? Jag tror att vi kommer göra succé! Kanske fler vill hänga på, rent av?? 
    Oh vilken bra idé till extraknäck...
    Jag kan skaka marackas i någotsånär takt i alla fall Skrattande 
    Det kommer bli succé Flört 
Svar på tråden Michael Abrahamsson förgyllde vår dag!!!