• NSternhag

Ni som ska laga maten t.ex buffén själva - vart förvarar ni allt?

Som frågan lyder - vart förvarar ni den maten ni lagar till bröllopet. Har sett att väldigt många skriver att dom ska laga maten själva, det skulle jag också vilja, men vart ska jag förvara maten?

• Svar på tråden Ni som ska laga maten t.ex buffén själva - vart förvarar ni allt?
  • wiii

Vi hade sån tur att vi har ett extra kylskåp och en extra frys som bara används delvis i vanliga fall, så där tryckte jag in alltihop, blev lite trångt men det gick!

• Kattpoet

Jag förvarade mitt  i min frys och hos grannarna, ibland har man tur.

• Bettina

Mamma har ett kylrum på sitt jobb, då hon jobbar som "mattant" på dagis

• NSternhag

Tack till er som svarat. Jag förstod nästan att ni löste det på dessa sätt. Tråkigt för mig som gärna ville laga maten själv, men inte har dom kyl- och frysmöjligheterna som behövs.

• Kattpoet

Och du har inga du känner som kan  låna frys eller kyl utrymme?

• NSternhag

Nej, vi bor på Gotland och ska ha bröllopet i Eskilstuna eftersom nästan all släkt finns där. Under tiden ska vi bo hos svärmor och dom har allt som oftast en full kyl och frys.

• Zia 20090618

Vi hade extremt lite förvaring "mot slutet". Min mamma och mormor gjorde maten (ca 3-4 timmar dagen innan) och förvarade sedan maten i 2 kylar samt 1 frys. 

Väl under dagen fanns dock bara 1 kyl att tillgå, men de pressade in det mest akuta där (kött, fisk, kyckling osv, och så sallad och sånt i en avslagen frys med isklabbar typ..  Det gick hur bra som helst, men då var de ju där ett par timmar innan och skar upp och sånt, flyttade över allt osv.. 

• crea diem

Vi har köpt en extra kyl på blocket för 100kr...å den fungerar perfekt ) bröllop på lördag

• ClaraH

Vi köpte ett kylskåp på blocket för 500:-. Sedan håller jag på och tömmer frysen här hemma nu så att jag ska få in pajer och bröd och även kakor och bullar som vi ska bjuda på dagen efter.

• NSternhag

Jag var också inne på att man kunde köpa en extra kyl och frys, kan ju vara bra att ha även efter bröllopet, men vi ska som sagt inte ha vårat bröllop här på Gotland och jag känner inte att jag bara kan köpa en kyl och frys hur som helst och ställa in hos svärmor. :-/

• MsChevy

Men svärmor måste väl ha grannar o vänner? O ni hade väl släkten där? Jag hyste in mat o frysvaror hos nästan alla bekanta förra gången jag gifte mig. Man kommer långt med en stor frysbox o en rejäl kyl o så finns det ju torr-is att köpa här o var. 

Svar på tråden Ni som ska laga maten t.ex buffén själva - vart förvarar ni allt?