Inlägg från: NSternhag |Visa alla inlägg
  • NSternhag

Ni som ska laga maten t.ex buffén själva - vart förvarar ni allt?

Som frågan lyder - vart förvarar ni den maten ni lagar till bröllopet. Har sett att väldigt många skriver att dom ska laga maten själva, det skulle jag också vilja, men vart ska jag förvara maten?

• Svar på tråden Ni som ska laga maten t.ex buffén själva - vart förvarar ni allt?
  • NSternhag

Tack till er som svarat. Jag förstod nästan att ni löste det på dessa sätt. Tråkigt för mig som gärna ville laga maten själv, men inte har dom kyl- och frysmöjligheterna som behövs.

• NSternhag

Nej, vi bor på Gotland och ska ha bröllopet i Eskilstuna eftersom nästan all släkt finns där. Under tiden ska vi bo hos svärmor och dom har allt som oftast en full kyl och frys.

• NSternhag

Jag var också inne på att man kunde köpa en extra kyl och frys, kan ju vara bra att ha även efter bröllopet, men vi ska som sagt inte ha vårat bröllop här på Gotland och jag känner inte att jag bara kan köpa en kyl och frys hur som helst och ställa in hos svärmor. :-/

Svar på tråden Ni som ska laga maten t.ex buffén själva - vart förvarar ni allt?