Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Låtar som går bra att bugga till? (Spotify)

Sitter och försöka göra en spellista till bröllopsfesten. Vi har lite lugna låtar, lite disco, lite 50-tal, lite 70-tal, lite rock, lite vals osv. Kom dock på att jag vet att det är några av bröllopsgästerna som gärna buggar, men jag har ingen aning om vad som är buggvänlig musik.

Tips mottages därför väldigt tacksamt! :)

Och låtarna måste finnas på Spotify, då vi kommer använda oss av det.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Låtar som går bra att bugga till? (Spotify)
  • Pinkgrape

Det var ett bra tips, tack så mycket :) De flesta är ju 20-40år, så alla de känner nog igen den låten mycket väl :)

• Pinkgrape

Tack :) Nu har jag ju massor att kolla upp :D Haha ja, jag dansar inte själv, så jag har ingen koll på sånt där :P

• Pinkgrape

Tack alla :) Har hittat jättemycket bra nu, låtar som de flesta nog kommer känna igen och till och med kan sjunga med i (om de inte vill dansa ;P).

• Pinkgrape
    Elisabeth och Markus skrev 2011-08-09 13:22:52 följande:
    Den absolut bästa bugglåten är Every little thing med Carlene Carter. Ett måste om man ska ha bugglåtar :)
    JAAAA!!!!! :D Tack! Jag älskar den låten! Har fina minnen från när jag var barn till den låten och den ska givetvis vara med! Har dock aldrig haft en aning om vad den heter eller sådär.
  • Pinkgrape

Vi är inte heller så förtjusta i dansband (vissa låtar tycker jag om), men eftersom vi redan hade så mycket annan musik (tex det du tipsar om), så ville vi ha med lite sånt också för det är flera av gästerna som uppskattar det. De uppskattar dock inte vår musiksmak :P Vill gärna att det ska finnas en låt för alla, så det inte bara är samma personer på dansgolvet hela kvällen.

Svar på tråden Låtar som går bra att bugga till? (Spotify)