• LoJ

Coffee diamant - bra eller dåligt?

Blir tokig på mig själv som inte kan välja i ringdjungeln. Var först inne på att blanda guldsorter dvs ha en alliansring i vitguld och en solitärring i rödguld med diamanten i vitguldsfattning. MEN...så var jag hos guldsmeden och hittade en helt fantastisk guldring med en coffeediamant! Finns det någo som har det? Någon som vet om kvaliteten på sådana osv.. Åh jag har så svårt att bestämma mig, kanske är det inte så smart att välja en coffee eftersom det kan vara svårt att matcha andra smycken? Jag har diamantörhängen på mig varje dag till exempel, ser det knäppt ut ihop?

• Svar på tråden Coffee diamant - bra eller dåligt?
  • LoJ

Jag menar så klart att mina örhängen har vita diamanter...

• LoJ

Ja diamanten är brun, eller snarare ett mellanting mellan brun och champagne . Tycker också att det passar bra med rött guld! Jag har fått för mig att man ska matcha allting, har ju som sagt vanliga diamantörhängen som jag använder jämt. Kan jag ha de tillsammans med min ring, vad tycker ni? Agape, vilken fantastisk ring!!!

• LoJ

Åh, kan inte citera inlägg på min ipad Tack alla för era svar, kul att det finns fler än jag som gillar färgade diamanter! Hidalgo, tack för info. Bra att veta när och om jag köper ring med champagne/coffee diamant. Nu måste jag bara bestämma mig, puh... Fler som har eller tänker köpa ring med färgad diamant?

• LoJ

Pinova, hur ser din förlovningsring ut?

• LoJ

Kan inte ladda upp bilder men gå in på www.alvans.se Bilden ger dock inte ringen rättvisa, den gnistrar fint i verkligheten och det syns inte på bilden (det finns bara en bild med coffeediamant).

• LoJ

Evillina, vartifrån kommer sunriseringen? Tittade på Älvans hemsida men du kanske menar att den är någon annanstans ifrån?

• LoJ

Evillina, jättefin ring! Jag fegade ur och tog tillslut vanliga diamanter men funderar på att skaffa en coffeediamantring att ha på andra handen

Svar på tråden Coffee diamant - bra eller dåligt?