Jag rer inte ut det här!
Jag tycker att det i det här fallet är HAN som ska kompromissa. Du verkar inte vara intresserat av något jätte-prinsessbröllop, utan du vill ha din familj och dina närmaste vänner där. Om inte han kan förstå att det är viktigt för dig så tycker jag att han är (med risk för att låta som en 4-åring..) dum! Vad säger han om att bjuda dom närmaste vännerna till kyrkan och sedan ha brudskål, tårta och kanske lite mackor i församlingshemmet? Det är en stor dag och det kommer betyda mycket att bara få prata lite med folk och låta dem gratulera er. Nu vet jag ju inte hur det är för dig, men om din dröm från början har varit 100 gäster med trerätters-middag och liveband och han bara vill ha era föräldrar som vittnen så ser jag inte riktigt vad han har kompromissat om... Du säger att han bestämmer var ni ska bo, vart ni ska semestra... Att DU kompromissar är inte det samma som ATT kompromissa. Jag tror att blivande skulle må bra av att vidga sina vyer. Om du vill bo i hus och han i lägenhet så kan man bo i radhus. Om han vill semestra i Sverige och du utomlands så får ni väl stanna i Sverige på sommaren och ta en tripp utomland en vecka vart annat år eller under vintern. Eller så får du åka med någon kompis om han tvärvägrar. Men varför ska du ge upp dina drömmar? Man lever bara en gång! Nä, bli bättre på kompromissandet så tror jag att din m2b får chansen att upptäcka lite nya saker i livet :)