• LoJ

Guld eller vitguld- hur tänker ni?

Har jätteproblem att välja om jag ska vitguld eller rödguld. Var först inne på att blanda men jag har kommit fram till att jag vill nog undvika det. Saken är den att jag tycker vitguld passar till mer så som alla färger på kläder osv.... MEN min hy passar bättre i rödguld eftersom jag är "varm" i mina egna färger. Hur har ni resonerat kring valet av guldfärg? Bryr ni er om ni passar i den valda guldfärgen eller har ni det som ni tycker är snyggast?

• Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?
  • LoJ

Hm så då om jag har förstått det hela rätt så har alla, som hittills har skrivit, valt vitguld (jag skriver vitguld som samlingsnamn för alla "vita metaller") utom en. Intressant! Det har ju varit vitguld på modet nu i flera år och jag tänker att man blir påverkad vare sig man vill det eller inte. Röd guld är ju starkt på ingång nu... Men man ska ju inte bry sig (försöka att inte bry sig i alla fall) om modet egentligen för det svänger hela tiden. Suck! Mer tankar?

• LoJ

Jag är höst och som jag skrev inledningsvis passar jag i varma färger där även guld ingår. Vitguld, silver och alla andra vita metaller är kalla. Men som sagt det är ju inte alltid som det man tycker är snyggast överenstämmer med det man passar i...

• LoJ

Efter många och lååånga funderingar har jag kommit fram till att jag ska ha rödguld i min ring Det är trots allt det jag passar bäst i och skulle jag vilja använda ett smycke i silver/vitguld så "spela roll" om det inte matchar med ringen! Det känns skönt att jag har bestämt mig så långt. Nu är det bara att bestämma vilken typ av ring (vill bara ha en) jag ska ha

• LoJ

Jaaaaaaaaa, jag är så glad! Det blev tvåfärgat trots allt . Ville bara skriva av mig här och berätta att jag tillslut valde en alliansring i vitguld och en solitärring i vanligt guld med diamanten infattad i vitguld. Är supernöjd med mitt val. Efter TRE besök hos stackars guldsmeden har jag alltså bestämt mig.

Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?